اتهام زنی دوباره دولت آمریکا به صرافی بایننس

صرافی محبوب ارزهای دیجیتال بایننس به دلیل کمک به روس ها برای دور زدن تحریم های اعمال شده آمریکا در پاسخ به تهاجم این کشور به اوکراین ، مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش تکناک و طبق گزارش بلومبرگ (Paywall)، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد بایننس آغاز کرده است، اما مدیران آن را به هیچ گونه تخلفی متهم نکرده است.

این اولین بار نیست که صرافی‌بایننس برای کمک به مردم برای فرار از تحریم ها زیر ذره بین قرار می گیرد. سال گذشته، این شرکت متهم شد که علی‌رغم تحریم‌ها به شرکت‌های ایرانی در تجارت میلیاردی کمک کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات صرافی‌بایننس به اتباع روسیه برای دسترسی و انتقال پول از طریق صرافی آن برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کردند.

digikala

صرافی‌بایننس البته هر گونه تخلف را رد کرده و اطمینان داده است که با تحریم های آمریکا و بین المللی همراهی دارد.

همانطور که اشاره شد، وزارت دادگستری هنوز اتهامی رسمی مطرح نکرده است و مدیران بایننس در حال حاضر در حال بررسی این اتهامات هستند. تحقیقات فعلی توسط بخش امنیت ملی وزارت دادگستری به موازات تحقیقات موجود توسط بخش جنایی هدایت می شود. بنابراین، ممکن است مدتی طول بکشد تا مطمئن شویم که آیا صرافی ارزهای دیجیتال در واقع به روس‌ها کمک کرده است تا پول خود را از طریق صرافی برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده جابجا کنند یا خیر؟ 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.