احتمال بازگشت تراشه KIRIN به گوشی‌های هوآوی

با وجود کاربران بی‌شمار و روز افزون گوشی های هواوی در سراسر جهان، این شرکت فناوری چینی آماده عقب نشینی و مشاهده نابودی تجارت گوشی‌های هوشمند خود نیست و خبرهای خوبی برای همه طرفداران خود دارد.

به گزارش تکناک، این شرکت خدمات موبایل هوآوی خود را به عنوان جایگزین خدمات موبایل گوگل معرفی کرد. همچنین Huawei App Gallery را به عنوان جایگزینی برای Play Store ارائه کرد.

هواوی حتی  Petal Maps را به عنوان جایگزینی برای نقشه های گوگل توسعه داد و تلاش‌های بسیاری در موارد دیگر نیز کرده است. سیستم عامل موبایل این شرکت،  Harmony OS نیز بسیار خوب عمل می‌کند. این سیستم عامل در حال حاضر سومین سیستم عامل موبایل بزرگ جهان پس از اندروید و iOS است.

روحیه رقابتی، قدرت و پشتکار واقعی هواوی برای رسیدن به این نقطه مشهود است. این شرکت تنها به همین دستاورد‌ها بسنده نکرده و با تاثیر تحریم ها بر تجارت چیپست آن، در حال توسعه تراشه خود است. تراشه Kirin هوآوی یک تهدید واقعی برای تسلط اسنپدراگون و تراشه Bionic اپل خواهد بود. تاکنون، این شرکت‌ها از تحقق رویای Kirin جلوگیری کرده‌اند.

هواوی در حال آزمایش تراشه خود است

اخیرا شایعات متعددی مبنی بر توسعه تراشه هوآوی (Kirin Chip) برای گوشی های هوشمند این شرکت در جریان است. به نظر می رسد این شایعات به مرحله بعدی رسیده‌اند و شایعات جدید حاکی از آزمایش این تراشه توسط هواوی در پشت درهای بسته است.

یک افشاگر مطلع، موضوع آزمایش تراشه خودساخته هواوی به‌صورت مخفیانه را فاش کرده است. اما او نوع خاص آن، زمان مورد نظر هواوی برای عرضه و فناوری گره پردازشگر تراشه را فاش نکرده‌است.

شراکت هواوی با چندین شرکت چینی ساخت تراشه

طبق گزارش‌های پیشین هواوی با شرکت‌های تولید‌کننده قطعات نیمه‌‌هادی چینی و شرکای خود برای توسعه این تراشه‌ها همکاری نزدیکی داشته است. با این حال، توسعه چنین تراشه های سطح بالایی کار آسانی نخواهد بود. شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر بر این بخش از فناوری ساخت تراشه تسلط دارند و هواوی قصد تسلط بر بخشی از آن را دارد.

هواوی یک شرکت قوی است و نمی توان آن را دست کم گرفت، بنابراین در انتظار عرضه موارد جدید از این شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.