احتمال تعویق تایید ETF بیت کوین به دلیل هک SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در این هفته تصمیم‌گیری درباره تأیید صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله نقدی بیت کوین (ETF) را بررسی خواهد کرد. این اقدام با وجود تحقیقات تازه‌ای که در رابطه با هک اخیر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این کمیسیون آغاز شده است، صورت می‌گیرد.

به گزارش تک‌ناک در تاریخ 9 ژانویه، حساب کاربری X کمیسیون SEC مورد حمله قرار گرفت که منجر به استفاده غیرمجاز یک فرد ناشناس از این حساب برای اعلام نادرست تأیید ETF‌های بیت کوین نقدی در آمریکا شد.

این پیام پس از حدود 20 دقیقه حذف شد، اما تا آن زمان باعث ایجاد اختلال و هرج و مرج گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی و بازارها شده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که SEC اعلام کرده است در حال همکاری با مقامات قانونی است تا به تفصیل این حادثه پی ببرد.

برخی ناظران نسبت به اینکه این اشتباه ممکن است به تعویق افتادن تصمیم‌گیری SEC برای صدور مجوز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله نقدی بیت کوین (ETFs) فراتر از مهلت انتظاری 10 ژانویه منجر شود، نگران هستند. با این حال، بیشتر آنها این احتمال را دور می‌دانند.

دنیس پورتر، مدیرعامل صندوق Satoshi Action ، در یک یادداشت به کوین‌تلگراف گفته است:

“این موضوع بستگی به نیت SEC دارد. اگر SEC به دنبال بهانه‌ای برای ادامه تعویق در فرآیند ETF باشد، ممکن است از این موقعیت به عنوان دلیلی برای کند کردن روند استفاده کند.”

پورتر همچنین اشاره کرده است که بر اساس تماس‌های او، به نظر می‌رسد که SEC در تاریخ 10 ژانویه به درخواست‌های مربوط به ETF بیت کوین نقدی چراغ سبز نشان خواهد داد.

جو کارلاساره، وکیل آمریکایی و داور تجاری، بیان کرده است که هرچند همه چیز ممکن است، اما او تمایل زیادی به این دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا مهلت 10 ژانویه تصمیم‌گیری کند.

کارلاساره در گفتگو با کوین‌تلگراف اظهار داشته:

“هر چیزی ممکن است، اما من فک میکنم [این] بسیار بعید است [که] آنها بر اساس این حادثه تأیید یا رد کنند.”

از طرف دیگر، ماتی گرینسپن از شرکت Quantum Economics ، پیشنهاد می‌کند که نظارت‌گر اوراق بهادار ممکن است از این پست جعلی به عنوان بهانه‌ای برای تأخیر استفاده کند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF در بلومبرگ، همچنین انتظار دارد که تأیید رسمی ETF‌های بیت کوین نقدی در یک بازه زمانی بین ساعت 4:00 تا 5:00 بعدازظهر به وقت شرقی (9:00 تا 10:00 شب به وقت هماهنگ جهانی) در تاریخ 10 ژانویه صورت گیرد.

انتونی تو-سکین، وکیل دارایی دیجیتالی از سوارد و کیسل، به نیویورک پست گفته است که او باور ندارد این حادثه احتمال تأیید‌ها را در این مرحله دیرهنگام تغییر دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.