احتمال تعویق تولید انبوه آیفون SE 4 تا دو سال آینده

ه نظر می‌رسد عرضه آیفون SE 4 تا زمان عرضه فاصله زیادی دارد و احتمالا لغو یا تا سال 2024 به تعویق می افتد.

طی چند ماه گذشته، شایعاتی در مورد نسل بعدی آیفون SE (گوشی هوشمند پایه اپل) در جریان بوده‌است. با این حال، به نظر می‌رسد عرضه آیفون SE 4 تا زمان عرضه فاصله زیادی دارد و احتمالا لغو یا تا سال 2024 به تعویق می افتد.

به گزارش تک ناک، به گفته مین چی کو در توییتر، تقاضای کم برای مدل های پایه و میان رده آیفون ، مانند نسل سوم آیفون SE، آیفون 13 مینی و آیفون 14 پلاس از دلایل این تصمیم عنوان شده است.

طبق گزارش‌های متعدد، اپل با فروش این مدل‌های آیفون به دلیل عدم جذابیت آنها در مقایسه با دستگاه‌های با قیمت مشابه دست و پنجه نرم می‌کند. امسال، مدل‌های آیفون 14 پرو بیشترین تقاضا را حتی با وجود محدودیت‌های تاثیرگذار بر عرضه در خط تولید داشته است.

اما این تنها دلیل اپل برای در نظر گرفتن لغو برنامه های خود در عرضه آیفون SE نیست. کو همچنین در توییتر گفت ارتقای دستگاه به طراحی تمام صفحه منجر به افزایش قابل توجه هزینه های تولید خواهد شد. مدل فعلی آیفون SE همچنان بر اساس همان طراحی آیفون 8 با پنل LCD  ۴.۷ اینچی، دکمه هوم و تاچ آیدی است.

برای مقایسه، آیفون SE 3 در ایالات متحده 429 دلار قیمت دارد، در حالی که آیفون 12 (ارزان ترین مدل موجود در خط تولید با طراحی تمام صفحه) 599 دلار قیمت دارد.

شایعات دیگر مربوط به این سناریو

گزارش کو شایعات قبلی آیفون SE 4 را تایید می کند. در ماه آگوست، یوتیوبر معروف جان پرازر گفت آیفون  SE جدید با همان طراحی آیفون XR با صفحه نمایش 6.1 اینچی Liquid Retina LCD خواهد بود. با این حال، تحلیلگر راس یانگ گزارش داد اپل هنوز در مورد اندازه صفحه نمایش یا فناوری آیفون SE 4 تصمیم نگرفته است، که این نیز  نشان دهنده آماده نبودن دستگاه برای عرضه در سال 2023 است.

نکته دیگر قابل توجه طبق اشاره کو، کاهش توسعه غیرضروری محصول جدید به اپل در مقابله با چالش‌های رکود اقتصادی جهانی در سال 2023 کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.