احتمال مسدودسازی نصب ویندوز 11 روی CPU های پشتیبانی نشده

مایکروسافت علاوه بر به روزرسانی لیست خود، ممکن است روی مسدود کردن نصب ویندوز 11 روی سخت افزار پشتیبانی نشده نیز کار کند.

به گزارش تکناک و طبق گزارش وب سایت آلمانی Deskmodder، یکی از اعضای انجمن آن قادر به نصب ویندوز 11 بر روی سیستم Intel Core 2 Duo T6500 خود نبوده است. به گفته این کاربر Insider که به کانال Canary مهاجرت کرده‌است، ظاهراً زمانی نصب ویندوز 11 بیلد 25905 روی رایانه شخصی مسدود شده بود، که نسخه های قبلی به خوبی کار می کردند. همچنین Turin II P650 AMD نیز کار نکرد.

نکته جالب توجه، جایگزینی فایل Image Windows install.wim از بیلدهای قبلی با فایل بیلد 25905 است که ظاهراً این مورد منجر به مسدود شدن نصب در نسخه‌های قبلی می‌شود و ایجاد تغییرات توسط این غول فناوری را تأیید می‌کند. گزینه های موجود برای دور زدن آن نیز مانند Rufus و Ventoy، ممکن است به کار نیاید. موارد دیگری مانند بای پس TPM نیز ممکن است کار نکنند.

با فرض اینکه سیستم تا حدودی جدید باشد و با وجود انتشار لیست CPU های سازگار توسط مایکروسافت، اغلب مردم ویندوز 11 را بر روی تراشه های پشتیبانی نشده اجرا می‌کنند و چنین کاربرانی در اکثر مواقع تجربیات مناسبی داشته اند. به عنوان مثال، یک کاربر Reddit از اجرای جادویی ویندوز ۱۱ روی سیستم Core i5-580M خود خبر داده است. به طرز خنده‌داری، حتی یکی از مدیران ارشد این شرکت یک بار در هنگام پخش وب Windows Insider در زمان پخش با یک قطعه پشتیبانی نشده دیده شد.

مایکروسافت در گذشته به اشتباه ویندوز 11 را به کاربران در سخت افزار پشتیبانی نشده ارائه کرده است. برنامه PC Health Check نیز یک بار بر روی تراشه Pentium 4 به راحتی نصب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.