احتمال معرفی ایرپاد جدید اپل با دوربین مادون قرمز

ایرپاد جدید

تحلیلگران می‌گویند که شرکت اپل، ایرپاد جدید خود را با دوربین مادون قرمز برای ارتقای تجربۀ صوتی فراگیر و حرکات نوین معرفی می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، شاید اپل واچ با دوربین هنوز به واقعیت تبدیل نشده باشد، امّا خبرها می‌گوید که اپل در حال کار بر روی افزودن دوربین به ایرپاد جدید خود است. البته این دوربین برای گرفتن سلفی کاربردی نخواهد داشت.

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجستۀ محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضۀ ایرپادهایی با دوربین مادون قرمز (IR) مشابه حسگر Face ID آیفون است.

به نقل از نئووین، انتظار می‌رود اپل تا سال ۲۰۲۶ تولید انبوه ایرپاد جدید مجهز به دوربین را آغاز کند. گفته می‌شود فاکس‌کان، شریک دیرینۀ اپل، به عنوان تأمین‌کنندۀ دوربین‌های مادون قرمز (NPI) ایفای نقش خواهد کرد. با وجود این، هنوز مشخص نیست که این دوربین در کدام مدل ایرپاد (پرو، معمولی یا هر دو) عرضه خواهد شد.

فاکس‌کان با ظرفیت سالانۀ حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون واحد یا دو ماژول برای هر کدام از ۱۰ میلیون ایرپاد فعالیت خواهد کرد. هر چند به گفتۀ کو، میزان سفارشات واقعی و تقاضا به شرایط بازار بستگی دارد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که اپل در حال کار برای عرضۀ دو مدل جدید ایرپاد نسل چهارم در سال جاری است و ارتقای ایرپاد پرو تا سال ۲۰۲۵ به تعویق خواهد افتاد. با وجود این، جدول زمانی ۲۰۲۶ نشان می‌دهد که مدل‌های دارای دوربین در این سری عرضه نخواهند شد.

به گفتۀ کو، اپل چند دلیل برای قرار دادن ماژول دوربین در ایرپاد جدید بی‌سیم خود دارد. یکی از این دلایل، استفاده از ایرپادهای ارتقایافته به همراه هدست‌های Vision Pro و هدست‌های آینده برای بهبود تجربۀ صدای فراگیر است.

به عنوان مثال: زمانی که کاربر در حال تماشای ویدیو با هدست Vision Pro و استفاده از ایرپادهای جدید باشد، اگر سر خود را به جهتی خاص بچرخاند، منبع صدا در آن جهت می‌تواند برای تقویت تجربۀ صدای فراگیر/محاسباتی برجسته شود.

علاوه بر این، ایرپادهای جدید با دوربین مادون قرمز ممکن است امکان کنترل با حرکات جدید را برای کاربران فراهم کنند. کو در این زمینه گفت: ماژول دوربین قادر به تشخیص «تغییرات تصویر محیطی» است که به طور بالقوه می‌تواند «کنترل حرکتی در هوا را برای بهبود تعامل انسان و دستگاه» امکان‌پذیر کند. به گفتۀ او اپل قبلاً برای این حوزه ثبت اختراع کرده است.

شرکت اپل به تازگی از قابلیت‌های حرکتی سر جدید برای ایرپاد پرو رونمایی کرد. کاربران می‌توانند با تکان دادن سر خود به جلو یا عقب با سیری تعامل داشته باشند و چندین کار مانند: مدیریت پیام‌ها، اعلان‌ها و برقراری تماس را بدون صحبت کردن با دستیار مجازی انجام دهند.

در نهایت، کو تأکید کرد: هر کاری که اپل با سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات خود انجام دهد، «همیشه بر تقویت رقابت‌پذیری اکوسیستم متمرکز است» و اکوسیستم محاسبات فضایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.