اختلال در خواب خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌‎دهد

محققان یادآوری می کنند که خواب خوب شبانه را در اولویت قرار دهند، زیرا مطالعات نشان می دهد که خواب ضعیف ممکن است با دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به افراد یادآوری می کنند که خواب خوب شبانه را در اولویت قرار دهند، زیرا مطالعات اخیر نشان می دهد که خواب ضعیف ممکن است با دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

به گزارش تکناک، در یک مطالعه، محققان کشف کردند که افرادی که مشکل در خوابیدن را گزارش کردند به طور متوسط ​​دارای شاخص های ضعیف تری در سلامت قلب همراه با علائمی مانند التهاب،افزایش میزان کلسترول و وزن بدن بودند که همه اینها می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

در استرالیا تقریبا یک میلیون بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. در سطح جهان، دیابت نوع 2 بیش از 422 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر لیزا ماتریسیانی، محقق داشگاه UniSA می گوید که جنبه های مختلف خواب با عوامل خطرناک ابتلا به دیابت مرتبط است.

دکتر ماتریسیانی می گوید: همه می دانند که اهمیت خوابیدن چقدر زیاد است. اما وقتی ما انسان ها به خواب فکر می کنیم، عمدتاً بر روی چند ساعت خواب تمرکز می کنیم، در حالی که باید به تجربه خواب یک نگاه کلی داشت. اینکه چقدر راحت می‌خوابیم، وقتی به رختخواب می‌رویم و از خواب بیدار می‌شویم و در حالت کلی عادات خواب ما چقدر منظم است، ممکن است به اندازه طول مدت خواب مهم باشد.

در این مطالعه، ارتباط جنبه‌های مختلف خواب و عوامل خطرناک ابتلا به دیابت را بررسی کردیم و ارتباطی را بین افرادی که خواب مشکل داشتند و افرادی که در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار داشتند،کشف کردیم.

در این مطالعه بیش از 1000 بزرگسال استرالیایی، با میانگین سنی 44.8 سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان طیف وسیعی از ویژگی های خواب را مورد بررسی قرار دادند که شامل: مشکلات خواب، مدت زمان، زمان بندی و تغییر طول خواب روزانه بود.

دکتر ماتریسیانی می گوید: افرادی که گزارش داده بودند مشکل خواب دارند، به احتمال زیاد دارای شاخص توده بدنی بالاتر و همچنین نشانگرهای خونی کلسترول و التهاب نیز بودند. وقتی شرایط بدن بحرانی می شود،می‌دانیم که باید خواب خود را در اولویت قرار دهیم تا به سلامتی خود کمک کنیم. در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما همانطور که این مطالعه نشان می دهد، مهم است که درمورد خواب یک دیدگاه کلی داشته باشیم،نه اینکه آن را موضوعی سطحی در نظر بگیریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.