ادغام کاربردی اندروید با فناوری هوش مصنوعی Bard

گوگل به صورت قابل توجهی بر ادغام هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما تمرکز کرده‌ و در سال های اخیر، گام های بلندی در توسعه هوش مصنوعی برداشته است.

به گزارش تکناک، یکی از نو‌آورانه‌ترین خلاقیت های آن هوش مصنوعی Bard است. این هوش مصنوعی مولد بسیار پیشرفته، می تواند با ربات های چت دیگر مانند ChatGPT و Bing رقابت کند.

در ابتدا، دسترسی به Bard به‌صورت پیش نمایش برای افراد حاضر در لیست انتظار و فقط از طریق وب سایت اختصاصی محدود بود. با این حال، در ماه‌های اخیر، گوگل برای ادغام Bard و سایر فناوری‌های مبتنی بر LaMDA در خدمات محبوب خود بسیار تلاش کرده است.

از این تلاش‌ها می‌توان به تولید پیش‌نویس‌ خودکار در Gmail، ویژگی‌های پیشرفته تولید متن درGoogle Docs، و تولید پاسخ‌های خودکار توسط هوش مصنوعی در Google messages اشاره کرد. این اقدامات منجر به بهبود بهره وری کاربران شده است.

هوش مصنوعی Bard برای ایجاد تحول در اندروید طراحی شده است.

دسترسی به هوش مصنوعی Bard در اندروید از طریق مرورگر وب امکان پذیر است. اما به اندازه GPT-4 در Microsoft Edge با Bing یکپارچه نیست. گوگل از این مسأله آگاه است و قصد افزودن یک ویجت Bard برای صفحه اصلی در اندروید، به منظور سهولت دسترسی کاربران خود را دارد.

طبق شایعات، ویجت هوش مصنوعی Bard به زودی در اندروید، تحت یک ویجت اختصاصی صفحه اصلی ارائه خواهد شد. این ویجت استفاده از هوش مصنوعی را برای کاربران اندرویدی آسان تر خواهد کرد. با این حال ادغام Made by Google AI در اپلیکیشن جستجوی گوگل یا ارائه آن به عنوان یک اپلیکیشن مستقل مشخص نیست.

صرف نظر از هرکدام این موارد، این یک گام مهم رو به جلو در مقایسه با دسترسی محدود فعلی از طریق پلتفرم وب است.

عملکرد ویجت صفحه اصلی هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً شامل کاربرد‌هایی بیش از شروع مکالمه جدید با Bard خواهد شد. در واقع، طبق فرضیات برخی افراد ممکن است بتوانند موضوعات مکالمه را پیشنهاد کنند و اجازه دسترسی مستقیم به برنامه مربوطه را بدهند.

استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی

ویجت هوش مصنوعی Bard ابتدا فقط در دستگاه‌های پیکسل در دسترس خواهد بود. اما طبق بحث‌های موجود علاوه بر امکان دسترسی دارندگان دستگاه پیکسل بدون قرار گیری در لیست انتظار، ممکن است این لیست به طور کلی حذف شود. اگرچه این ویجت در ابتدا منحصر به دستگاه‌های پیکسل خواهد بود، اما ممکن است بعداً برای همه کاربران اندروید در دسترس قرار گیرد.

گوگل برای انتشار چندین اطلاعیه حول هوش مصنوعی در رویداد امسال Google I/O 2023 در 10 می آماده می‌شود. در این رویداد Pixel 7a و Pixel Tablet جدید به صورت رسمی معرفی خواهند شد. همچنین، احتمالاً Bard در هفته های آینده به یک نقطه عطف برای دستگاه های پیکسل تبدیل خواهد شد.

در نتیجه، ادغام هوش مصنوعی Bard در سیستم عامل اندروید گامی مهم به جلو برای فناوری هوش مصنوعی خواهد بود. گوگل می خواهد هوش مصنوعی اش را در سرویس های محبوب خود ادغام کند. آنها ویجت صفحه اصلی Bard را به منظور سهولت در دسترسی کاربران اندرویدی معرفی خواهند کرد.

در ابتدا، تنها دستگاه‌های پیکسل به این ویجت دسترسی خواهند داشت. اما در نهایت، برای همه کاربران اندروید ارائه خواهد شد. گوگل بر توسعه هوش مصنوعی متمرکز است و در حال حاضر، Bard تمرکز اصلی این شرکت است و ممکن است بخشی از دیگر خدمات آینده آن را تشکیل دهد. مردم درباره کنفرانس Google I/O 2023 در 10 مه بسیار هیجان زده هستند و مشتاقانه برای اطلاع از برنامه های هوش مصنوعی گوگل انتظار می‌کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.