ادغام GPT-4 در موتور جستجوی بینگ

طبق گزارش جدید Semafor، مایکروسافت در تلاش است تا نسخه سریع‌تر ChatGPT ، معروف به GPT-4 را در هفته‌های آینده در موتور جستجوی  بینگ (Bing )  بگنجاند.

به گزارش تکناک، این ادغام باعث می شود که بینگ  از GPT-4 برای پاسخ دادن به سؤالات جستجو  شده استفاده کند.

تفاوت اصلی بین ChatGPT و GPT-4 سرعت است. اگرچه ChatGPT گاهی اوقات تا چند دقیقه طول می کشد تا به سوالات پرسیده شده پاسخ دهد اما در مقابل  GPT-4 در پاسخ به پرس و جوها بسیار سریعتر است. همچنین گفته می‌شود که پاسخ‌های GPT-4  دقیق‌تر و انسانی‌تر هستند.

انتظار می رود که ادغام برنامه ریزی شده ChatGPT به محصولات مایکروسافت باعث ایجاد رقابت جدیدی در کسب و کار جستجوی اینترنتی که تاکنون تحت سلطه گوگل بوده است شود. با استفاده از GPT-4، بینگ می‌تواند ، نه تنها نمایش یک لیست از پیوندها بلکه پاسخ‌های انسان‌مانند را به کاربران ارائه دهد.

مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرد و OpenAI به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Semafor گزارش می دهد که OpenAI همچنین در حال برنامه ریزی برای معرفی یک برنامه تلفن همراه ChatGPT در آینده است. از آنجایی که در حال حاضر تنها یک نسخه وب ChatGPT وجود دارد، معرفی نسخه موبایلی به OpenAI اجازه می‌دهد تا پایگاه کاربران ChatGPT را با در دسترس‌تر کردن نرم‌افزار گسترش دهد. علاوه بر این، این گزارش می‌گوید که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش یک ویژگی جدید در Dall-E، نرم‌افزار تولید تصویر محبوب خود است که با استفاده از هوش مصنوعی ویدیو تولید می‌کند.

قبلا به شما گزارش داده بودیم که شایعه شده است که مایکروسافت در حال آماده سازی ادغام ChatGPT با موتور جستجوی Bing و همچنین آوردن فناوری هوش مصنوعی OpenAI به برنامه هایی مانند Word، PowerPoint و Outlook است.

گزارش جدید در حالی منتشر می شود که مایکروسافت هفته گذشته همکاری خود را با OpenAI با سرمایه گذاری “چند ساله و چند میلیارد دلاری” تمدید کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز اخیراً به وال استریت ژورنال گفت که مایکروسافت قصد دارد سیستم‌های بنیادی OpenAI را به عنوان پلتفرم‌های تجاری در دسترس قرار دهد تا هر نهادی در هر صنعتی بتواند بر از آنها استفاده کند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در استقرار سیستم‌های ابررایانه‌ای تخصصی را برای تسریع تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI و ادغام سیستم‌های هوش مصنوعی OpenAI با محصولات خود و در عین حال «معرفی دسته‌های جدیدی از تجربیات دیجیتال» برنامه‌ریزی کرده است.

اگرچه ترکیب بینگ با GPT-4 تسلط گوگل جستجوی اینترنتی را به چالش می کشد اما طبق گزارش ها، گوگل گفته است که رقیب ChatGPT راه اندازی نخواهد کرد زیرا این کار ریسک شهرت بیشتری برای این شرکت نسبت به استارتاپ هایی مانند OpenAI دارد.مدیران گوگل همچنین به کارمندان گفته اند که فکر نمی کنند چت بات ها آماده جایگزینی جستجو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.