ادوبی از پروژه Fast Fill رونمایی کرد

شرکت ادوبی از پروژه Fast Fill که یک مدل هوش مصنوعی برای ویرایش ویدئو است در رویداد Adobe MAX 2023 رو نمایی کرد.

به گزارش تکناک، شرکت ادوبی به عنوان بخشی از رویداد MAX خود، به طور سنتی تکنولوژی‌هایی را که ممکن است در آینده در برنامه‌های Creative Cloud خود قرار گیرند یا نگیرند، به نمایش می‌گذارد.

در واقع هدف ادوبی از برگزاری این رویداد این است که نشان دهد مهندسان آن بر روی چه پروژه های کار می کنند. در حال حاضر، همانطور که میدانید، این پروژه ها تعداد زیادی هوش مصنوعی مولد است.

با اینکه Firefly در حال حاضر در فتوشاپ ادغام شده است و در Illustrator نیز وجود دارد، اما حوزه بعدی ادوبی برای ادغام هوش مصنوعی در محصولاتش نرم افزار های ویرایش ویدیو است و بدون شک، اینجاست که جالب‌ترین حرکت پنهانی این سال از طرف ادوبی معرفی می‌شود.

پروژه Fast Fill در اصل ، یک هوش مصنوعی مولد Generative Fill است که این شرکت برای ویرایش  ویدیو معرفی کرده است.

Generative Fill به معنای پر کردن خلاقانه است. Generative Fill یک ابزار هوش مصنوعی (AI) در فتوشاپ است که به کاربران امکان می دهد محتوای جدید را به تصاویر اضافه یا محتوای موجود را حذف کنند. این کار را به صورت غیر مخرب انجام می دهد، به این معنی که تغییراتی که ایجاد می کند قابل بازگشت هستند.

پروژه Fast Fill به سادگی به ویرایشگران امکان می‌دهد اشیاء را با یک دستور سادخ متنی از یک ویدیو تماماً حذف یا زمینه‌ها را تغییر دهند. کاربران تنها باید این کار را یک بار انجام دهند و سپس ویرایش به بقیه صحنه انتقال می‌یابد. Adobe می‌گوید این قابلیت حتی در صحنه‌های بسیار پیچیده با شرایط نورپردازی متغیر، کار می‌کند.

در طول چند ماه گذشته، ما شاهد افزایش ابزارهای قدرت گرفته از هوش مصنوعی در ویرایشگرهای ویدیویی بوده‌ایم، از جمله رقبای Adobe Premiere Pro مانند Davinci Resolve. این ابزارها به طور معمول با تشخیص صدا برای زیرنویس و تشخیص اشیاء برای ماسک‌گذاری شروع می‌شوند، اما Generative Fill ممکن است به نوعی از ویژگی‌هایی باشد که Adobe (American multinational computer software company) به دلیل کار خود در ساخت مدل‌های Firefly خود، مزیت عمده‌ای دارد.

یکی دیگر از پروژه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی که Adobe امروز به نمایش می‌گذارد، پروژه Draw & Delight است. در اینجا، کاربر می‌تواند تقریباً یک طرح را doodle کند و یک پیام متنی اضافه کند، با هوش مصنوعی ادوبی سپس آن‌ها را به یک نقاشی دقیق تبدیل کند. دیروز، Adobe ویژگی هوش مصنوعی مولد خود را برای Illustrator راه اندازی کرد و به نظر می رسد از بسیاری جهات، توسعه این کار باشد.

مانند همه این پیش‌نمایش‌ها، نمی‌توان گفت که آنها تا چه اندازه در خارج از محیط آزمایشی کار می‌کنند یا اینکه آیا هرگز به محصولات Adobe راه پیدا می‌کنند یا خیر. اما برای مواردی مانند پروژه Fast Fill، به نظر می‌رسد که تنها ممکن است چند ماه طول بکشد تا آن را در ابزارهای ویدیویی ادوبی ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.