ارائه یک ویژگی جذاب و جدید در مرورگر کروم

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی است که به مرورگر کروم اجازه می‌دهد صفحات وب را مثل یک کتاب صوتی بصورت بلند پخش کند.

به گزارش تکناک، این ویژگی می‌تواند بر روی هر دو نسخه دسکتاپ و تلفن همراه قابل دسترس باشد.

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر جهان است و دلایل خوبی هم دارد. اغلب در ارائه ویژگی‌های جدید پیشرو است، اما به طرز عجیبی، برخلاف مرورگرهای دیگر مانند اج مایکروسافت، توانایی خواندن مقالات آنلاین با صدای بلند را ندارد. اما به زودی این موضوع تغییر خواهد کرد، زیرا یک نفر اکنون یک گزینه جدید در کروم Canary مشاهده کرده است که به مرورگر اجازه می‌دهد مقالات را بصورت خوانش بلند در وب پخش کند.

بر اساس گزارشات، گزینه “بلندخوانی” زمانی که یک مقاله در حالت خواندن در نسخه دسکتاپ کروم Canary باز می‌شود قابل دسترسی است.

به گفته کاربر @Leopeva64، تغییر به حالت خواندن دکمه کوچکی به نام Play را به هر مقاله آنلاین اضافه می‌کند و کاربران می‌توانند بر روی آن کلیک کنند تا مرورگر مقاله را بصورت بلندخوانی پخش کند.

این کاربر همچنین یک ویدیوی ۲۶ ثانیه‌ای را به اشتراک گذاشته است که نشان دهنده عملکرد این ویژگی است. همانطور که می‌بینید، صدای آن به شکلی خنده‌دار و رباتیک است و شما را به یاد مدل‌های صوتی قدیمی تبدیل متن به گفتار می‌اندازد.

ویژگی آینده بلندخوانی کروم ابتدا در اوایل این ماه توسط Chrome Unboxed کشف شد که نشان داد که این گزینه جدید بر روی نسخه اندرویدی مرورگر قابل دسترسی خواهد بود. برای فعال کردن آن، کاربران باید به سادگی کروم Canary را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنند، سپس پرچم “Read Aloud”را از آدرس chrome://flags فعال کنند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید متن را مشخص کرده، آیکون منوی سه نقطه را روی پنجره‌ی پاپ آپ انتخاب کنند و سپس گزینه ‘Read Aloud’ را انتخاب کنند.

مهم است به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر راه‌های متعددی برای بلندخوانی مقالات در وب هنگام استفاده از گوگل کروم وجود دارد. در دسکتاپ‌ها، می‌توانید از یک افزونه تبدیل متن به گفتار به نام ‘Read Aloud’ استفاده کنید که قادر است متن صفحات وب را به صوت تبدیل کند. در اندروید، می‌توانید از ویژگی ‘Read It’  Google Assistant استفاده کنید که نسبت به گزینه داخلی قابلیت‌های بهتری دارد. البته، این تنها شروع است و امیدواریم گوگل قبل از معرفی آن در نسخه پایدار، تجربه را به طرز چشمگیری بهبود دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.