ارتقاء کارایی برنامه‌های Workspace گوگل

گوگل در جدیدترین اقدام خود قابلیت‌ برنامه‌های Workspace شامل Sheets، Docs و Slides را به شکل چشمگیری ارتقاء داده است.

گوگل در جدیدترین اقدام خود برای کارآمد کردن سرویس های خود قابلیت‌ برنامه‌های Workspace شامل Sheets، Docs و Slides را به شکل چشمگیری ارتقاء داده است.

به گزارش تکناک، برنامه‌های Workspace گوگل مانند Docs، Sheets و Slides ابزار های خوبی برای انجام کارهای مهم هستند. با این حال تاکنون، هر سه این سرویس‌ها شامل ابزارهای پراکنده زیادی در منوهای مختلف بوده‌اند که کشف برخی از آنها ممکن نبود.

اکنون، گوگل با معرفی ابزار جستجو در این برنامه‌ها راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کرده است. این ابزار به کاربران در یافتن همه عملکردها و ویژگی های پنهان در سه برنامه کمک می‌کند.

این «ابزاریاب پیشرفته» از دیگر گزینه‌های موجود در این پلتفرم قدرتمندتر است، و جملات و دستورالعمل‌های عادی انسانی را نیز درک می‌کند. گوگل به منظور نمایش این قابلیت عبارت «آخرین بار مشاهده این سند » را تایپ کرد، پس از آن داشبورد Activity حاوی جزئیات مشاهده سند توسط افراد مختلف به‌طور خودکار باز شد.

این ویژگی همچنین برای اجرای دستورات ساده‌تر مانند “حذف ستون a” نیز به کار می‌آید و می‌توان گفت چنین عملکردی بسیار بهتر از استفاده از کلیک راست است.

همچنین کاربران تازه وارد هنگام ایجاد یک سند، جدول یا ارائه جدید، گزینه‌های از پیش تعیین شده یا پیشنهادهایی برای کمک به شروع کار از جمله درج ردیف‌ها و ستون‌ها در Sheets، یادداشت‌های جلسه در Docs، و ویرایش تم یا بررسی املا در Slides خواهند یافت.

به گفته گوگل دسترسی کاربران  به ویژگی‌های ارتقاء یافته Workspace  ممکن است مدتی طول بکشد، اما در هر صورت اکنون در حال عرضه است.

همچنین طبق صحبت گوگل این نوار جستجو یک ویژگی کاملا جدید نیست و در حال حاضر، نسخه ابتدایی‌تر آن در منوی راهنما حضور دارد و از طریق میانبر صفحه کلید Alt+\ یا Option+\ قابل دسترسی است، قرار است از این میانبر برای ابزار جستجوی جدید نیز استفاده شود و افرادی که در حال حاضر از این روش استفاده می کنند به روش جدید هدایت خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.