ارسال و دریافت پیامک در فیسبوک غیرفعال شد

فیسبوک اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) را از طریق برنامه مسنجر خود غیرفعال کند.

به گزارش تکناک، این قابلیت در ابتدا در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود، اما هم‌اکنون فیسبوک تصمیم به حذف آن گرفته است. این خبر در صفحه مرکز راهنمای فیسبوک در دسترس کاربران قرار دارد و آن‌ها را درباره تغییرات آینده مطلع می‌کند.

از تاریخ ۲۸ سپتامبر، کاربرانی که از مسنجر به عنوان برنامه پیش‌فرض پیامک خود استفاده می‌کرده‌اند، دیگر قادر به ارسال و دریافت پیام‌های متنی نخواهند بود. فیسبوک به کاربران اندرویدی توصیه می‌کند که به برنامه‌های پیام‌رسان جایگزینی مانند Google Messages یا برنامه پیش‌فرض پیام‌رسان دیگر در گوشی‌هایشان مراجعه کنند.

در یک پست، فیسبوک تبعات این تغییر را توضیح داد و آورده است: “اگر از مسنجر به عنوان برنامه پیش‌فرض پیام‌رسانی SMS برای دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، لطفاً توجه داشته باشید که پس از ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳، با به‌روزرسانی برنامه، دیگر قادر به استفاده از مسنجر برای ارسال و دریافت پیام‌های SMS ارسال شده توسط شبکه سلولی خود نخواهید بود.”

با این حال، فیسبوک به کاربران تضمین داده است که آن‌ها همچنان قادر خواهند بود پیام‌های SMS را از طریق شبکه سلولی خود ارسال و دریافت کنند. تاریخچه پیام‌ها از طریق برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض جدید در گوشی‌هایشان قابل دسترسی خواهد بود.

در صورتی که کاربران نتوانند برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض جدیدی را انتخاب کنند، پیام‌های SMS به‌طور خودکار به برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی، مانند برنامه Android Messages، هدایت خواهند شد. اطلاعات تکمیلی درباره نحوه کار برنامه‌های پیش‌فرض پیام‌رسان SMS در دسترس مرکز راهنمایی گوگل موجود است.

برای تغییر برنامه پیش‌فرض پیامک خود در اندروید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه Settings را باز کنید.
  2. روی Apps & notifications کلیک کنید.
  3. روی See all apps کلیک کنید.
  4. به پایین بروید و Messenger را پیدا کنید.
  5. روی Advanced کلیک کنید.
  6. روی Default SMS app کلیک کنید.
  7. برنامه‌ای که می‌خواهید به عنوان برنامه پیامک پیش‌فرض خود استفاده کنید را انتخاب کنید.

به طور خلاصه، تصمیم فیسبوک برای قطع پشتیبانی از پیامک در مسنجر نیازمند انتقال کاربران به برنامه‌های متفاوتی، مانند Google Messages یا برنامه پیامک گوشی است. این تغییرات پس از به‌روزرسانی برنامه مسنجر در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.