استفاده از آیفون در ادارات دولتی چین ممنوع شد

چین با تکرار اقدامات مشابه توسط دولت ایالات متحده آمریکا ممنوعیت استفاده از آیفون و سایر گوشی های هوشمند خارجی را برای استفاده در ساختمان های دولتی یا محل کار، گسترش داده است.

به گزارش تکناک، مجله وال استریت گزارش می دهد که دولت چین مقامات آژانس های دولتی مرکزی را از آوردن گوشی های با مارک خارجی از جمله آیفون به دفاتر یا استفاده از آنها برای کارهای دولتی منع کرده است.

این مقاله با استناد به منابع ناشناس می‌گوید چین به دنبال کاهش اتکای کشور به فناوری خارجی و تقویت امنیت سایبری و همچنین جلوگیری از درز اطلاعات حساس به دولت‌های خارجی است.

اگرچه این حرکت به طور گسترده گوشی‌های هوشمند خارجی را هدف قرار می‌دهد، اما اپل متمایز است، زیرا چین همچنان یکی از بزرگترین بازارهای آن است. البته گفتنی است که چین همچنان بخش بزرگی از زنجیره تامین خود را دارد، حتی با انتقال تولید به کشورهایی مانند هند. با توجه به اینکه چین بخش بزرگی از سود کمپانی اپل را تامین می کند، اپل در گذشته تغییراتی را در نرم افزار iOS خود ایجاد کرده تا این کشور را راضی کند، مانند محدود کردن بازه زمانی AirDrop به 10 دقیقه یا حذف ایموجی پرچم تایوان.

مجله وال استریت خاطرنشان می کند که چین قبلاً آیفون را در برخی از آژانس های خود ممنوع کرده است و این کشور مقامات را از استفاده از سایر فناوری های ساخت خارج نیز منع کرده است. گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پرسنل نظامی و دولتی از استفاده از خودروهای تسلا منع شده‌اند و تسلا بعداً اعلام کرد که ذخیره‌سازی اطلاعات خودروهای چینی را به صورت محلی آغاز خواهد کرد.

البته ایالات متحده چکش ممنوعیت فناوری خارجی خود را قبلا به سمت چین زده است. ممنوعیت‌های سخت‌افزاری Huawei و ZTE و تلاش‌های روزافزون برای ممنوعیت TikTok در سطح محلی، ایالتی و فدرال از جمله این تلاش ها بوده اند. اخیرا انویدیا و AMD اعلام کردند که ممنوعیت فروش تراشه های آموزشی هوش مصنوعی که چین و روسیه را هدف قرار داده بود، گسترش یافته و کشورهای خاورمیانه را نیز شامل می شود، هرچند مقامات آمریکایی انجام این کار را توسط دولت بایدن رد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.