استفاده از فیلترشکن ها به طور رسمی ممنوع شد

استفاده از فیلترشکن ها به طور رسمی ممنوع شد

مرکز ملی فضای مجازی در جدیدترین مصوبه خود استفاده از فیلترشکن ها را ممنوع اعلام کرد. همچنین طبق این مصوبه جدید تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی ممنوع شده است.

به گزارش تکناک، این برای اولین بار است که در یکی از مصوبات استفاده از فیلترشکن ممنوع می‌شود. پیش از این در قانون جرایم رایانه‌ای فروش فیلترشکن ها جرم‌انگاری شده بود.

همچنین بر اساس بند یک این مصوبه، وزارت ارشاد باید با همکاری وزارتخانه‌ها اقتصاد و ارتباطات ظرف یک ماه طرحی را برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم‌های خارجی به منظور فعالیت آنها، صرفا در پلتفرم‌های داخلی آماده کند و برای تصویب در شورای معین ارائه دهد.

طبق مفاد مصوبه این طرح باید طوری طراحی شود که ظرف ۶ ماه حداقل ۵۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال‌های پر مخاطب، بستر فعالیت‌شان را از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند.

همچنین تنظیم‌گران بخشی موظف‌ شده‌اند ظرف مدت یک ماه خدمات و سکوهای پر کاربرد (بالفعل یا بالقوه) خارجی را شناسایی و امکان فنی برای دسترسی به خدمات مفید خارجی را در قالب‌های حکمرانی‌پذیر بررسی کرده و ضوابط را به مرکز ملی ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.