استفاده از هوش مصنوعی گوگل برای غربالگری سرطان سینه

گوگل اخیراً اعلام کرده است که مجوز نمونه اولیه تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را به شرکت پزشکی iCAD با هدف غربالگری سرطان سینه داده است.

به گزارش تکناک، iCAD شرکتی است که تجهیزات پزشکی نوآورانه ای برای تشخیص سرطان تولید می کند.این شرکت روز گذشته در وب سایت خود، این همکاری را اعلام کرد.

این اولین باری است که Google Health مجوز این فناوری هوش مصنوعی خاص را در یک مشارکت تجاری برای غربالگری سرطان سینه و ارزیابی شخصی ریسک بیماری به iCAD می دهد. همچنین این اولین شراکت تجاری است که گوگل در رابطه با فناوری هوش مصنوعی خود وارد آن شده است.

استیسی استیونز، رئیس و مدیر عامل iCAD گفت: پیوستن نیروها به گوگل نقطه عطفی تاریخی برای شرکت ما است، زیرا استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ابری در سطح جهانی گوگل، دقت فناوری‌های هوش مصنوعی تشخیص سرطان سینه ما را ارتقاء می‌دهد همچنین ممکن است پذیرش و گسترش این فناوری تشخیص سرطان و  دسترسی به آن را در مقیاس جهانی را تسریع بخشد.

تلاش های مشترک

digikala

این دو شرکت امیدوارند از تلاش‌ها و فناوری ترکیبی برای بهبود مراقبت از بیمار و ایجاد گزینه‌های درمانی بیشتر استفاده کنند.

شرکت iCAD فناوری هوش مصنوعی Google Health را در مجموعه هوش مصنوعی تشخیص سرطان سینه خود ادغام خواهد کرد. این شرکت مدعی است نه تنها با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد درمان بیماران مبتلا به این سرطان، بلکه از آنها در زمانی که تحت درمان هم هستند نیز پشتیبانی می کند. iCAD قصد دارد این کار را با ترکیب هوش مصنوعی Google Health با ProFound AI Risk، اولین ابزار پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی در جهان انجام دهد. فناوری ProFound AI Risk تخمین دقیق و شخصی‌سازی شده خطر سرطان سینه را برای هر بیمار ارائه می‌کند.

این فناوری به طور بالقوه می تواند با استفاده از اطلاعات ماموگرافی، افرادی را که در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند، قبل از تشخیص یا در غربالگری بعدی شناسایی کند. این فناوری امکان ایجاد رژیم های غربالگری مناسب را به جای یک سیستم غربالگری یک اندازه برای همه فراهم می کند.

او معتقد است که ترکیب نقاط قوت این دو شرکت به تشخیص بهتر سرطان و نتایج بهتر کمک می کند. گروینگ هولت ادامه داد: تحقیقات رو به رشدی نشان می‌دهد که ProFound AI می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی پزشکان برای غلبه بر این چالش‌ها ایفا کند، و تعهد iCAD به پیشرفت مستمر این فناوری، ابزارهای حیاتی را برای پزشکان فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به نتایج بهتر برای همه شود.

آینده گوگل و iCAD

iCAD در بیانیه‌ای در سایت این شرکت اشاره کرد که ادغام هوش مصنوعی، به‌ویژه هوش مصنوعی یادگیری عمیق، با ابزارهای آن، میزان دقت تشخیص سرطان را تا ۲۷ درصد افزایش می‌دهد. استیونز گفت: فناوری‌های هوش مصنوعی سینه iCAD با دقیق‌تر، کارآمدتر و شخصی‌سازی‌شده‌تر کردن غربالگری سرطان سینه، انقلابی را متحول می‌کنند.

این دو شرکت می خواهند نقاط قوت و منابع خود را ترکیب کنند تا امکان غربالگری بهتر سرطان سینه را فراهم کنند، بنابراین نتایج بهتری برای بیماران در آینده با استفاده از هوش مصنوعی رقم خواهد خورد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.