عرضه نسل جدید اسپیکرها با وضوح صدای خارق العاده

آزمایشگاه xMEMS در کالیفرنیا، قصد دارد فناوری بلندگوهای قدیمی مبتنی بر سیم پیچی را با میکرو اسپیکر های مبتنی بر سیلیکون جایگزین کند.

آزمایشگاه xMEMS در کالیفرنیا، قصد دارد فناوری بلندگوهای قدیمی مبتنی بر سیم پیچی را با میکرو اسپیکر های مبتنی بر سیلیکون جایگزین کند.

به گزارش تکناک، بر این اساس این آزمایشگاه سه مورد از آخرین دستاوردهای خود را با نام Solid-State Fidelity که برای استفاده در هدفون‌های بی‌سیم و مانیتورهای داخل گوش سمعک های دیجیتال و سایر پوشیدنی های صوتی مانند عینک های هوشمند، هدست های واقعیت مجازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، روانه بازار کرده است.

معاون بازاریابی شرکت مایک هوشولدر گفت: برخلاف بلندگوهای سیم پیچ معمولی، بلندگوهای ما یکپارچه هستند. با وجود غشای سیلیکون در اسپیکر های جدید، آنها نسبت به بلندگوهای معمولی وضوح صدای بسیار بهتر و پاسخ ضربه ای سریعتری را ارائه می دهند که نتیجه آن عملکرد صوتی برتر فناوری های xMEMS Solid-State Fidelity است.

غشای سیلیکونی در بلندگوهای جدید به طور موثر جایگزین دیافراگم کاغذی یا پلاستیکی در طراحی گذشته درایور بلندگو می شود. ادعا می شود که غشای سیلیکونی 95 برابر وضوح بهتری از صدا را در فرکانس میانی و بالا ارائه می دهد همچنین معماری سیلیکونی 150 برابر ضربه سریع تری برای عملکرد صوتی بهتر ایجاد می کند. در همین حال، محرک های پیزو، کار لایه نازک کار سیم پیچ و آهنربا را برای تحریک غشای سیلیکونی و تولید امواج صوتی انجام می دهند.

بلندگوی های جدید سبک وزن هستند و کارایی بالایی دارند. آنها فقط 56 میلی‌گرم وزن و 1 میلی‌متر ضخامت دارند. بنابراین، باید فضای بیشتری در داخل محفظه برای باتری‌های بزرگ‌تر یا سنسورهای داخلی مانند میکروفون‌ها ایجاد کند.گفته می شود که طراحی کلی نیاز به تطبیق بلندگوها را از بین می برد و نیازهای کالیبراسیون را کاهش می دهد و تصویربرداری صوتی فضایی بسیار بهبود یافته ای را نسبت به درایورهای دینامیک معمولی ارائه می دهد. همچنین می تواند استانداردهای IP58 را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت رعایت کند.

از آنجایی که میکرو اسپیکر های xMEMS از سیلیکون  استاندارد به عنوان نیمه هادی استفاده می کنند، شرکت می گوید که می توان آنها را سریع، یکنواخت و مقرون به صرفه در مقیاس بالا تولید کرد.

اکنون، در دسترس بودن سه محصول جدید Solid-State Fidelity در بازار اعلام شده است.

Cowell به‌عنوان کوچک‌ترین میکرو بلندگوی حالت جامد جهان شناخته می‌شود و به سمت فضای هدفون‌های سیمی و بی‌سیم واقعی به‌عنوان یک طراحی دو طرفه با ووفر 9 میلی‌متری DD حرکت می‌کند.

میکرو اسپیکر Montara این شرکت در حال حاضر در سمعک فعال Mimitakara 6EB وجود دارد، و xMEMS اکنون اخرین نمونه Montara Plus را راه اندازی کرده است که گزارش شده دارای بالاترین خروجی میکرواسپیکر MEMS در جهان است و به عنوان یک مبدل با پهنای باند کامل برای مانیتورهای داخل گوش با وضوح بالا در نظر گرفته شده است.

Skyline DynamicVent با ترکیب بهترین کیفیت طراحی هدفون باز و بسته، دریچه ای با قابلیت کنترل DSP را برای کنترل فعال محیط ایجاد می کند. بستن دریچه منجر به بهترین تجربه شنیداری و پاسخ باس و همچنین بالاترین ایزوله غیرفعال می شود. باز کردن دریچه به صداهایی از بیرون اجازه می دهد تا شنوندگان از دنیای اطراف خود جدا نباشند.

تحلیلگر بازار از SAR Insight می گوید: انتظار می رود بازار میکرو بلندگوهای MEMS مسیری مشابه میکروفون های MEMS داشته باشد. تقاضای مصرف‌کننده برای صدای با وضوح بالا، سه بعدی و صاف یک تغییر کلی در محتوای صوتی است که به تکامل مشابهی یعنی بازتولید صدا نیاز دارد. Solid-state fidelity می‌تواند بازتولید دقیق‌تری از منبع صدا و تجربه شنیداری بسیار عالی ایجاد کند.

 

 

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.