امکان اشتراک‌ گذاری برنامه‌ها برای کاربران آیفون فراهم می‌شود

اشتراک اپلیکیشن آیفون

کاربران آیفون ممکن است به زودی بتوانند اپلیکیشن ها را درست مانند گوشی های اندرویدی بین دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارند.

به گزارش تکناک، طبق اخبار بلومبرگ، با تصویب قانون جدید در اتحادیه اروپا، اشتراک‌گذاری و نصب برنامه ها در آیفون و آیپد از اوایل سال 2023 محقق خواهد شد.

این امر مستلزم اجازه اپل به کاربران برای اشتراک‌گذاری و نصب برنامه ها و همچنین اجازه اجرا Store های برنامه شخص ثالث روی آیفون و آیپد است.

این ممکن است خبر خوبی برای بسیاری از کاربران آیفون و آیپد باشد و در نهایت کنترل بیشتری بر دستگاه‌های اپل به آنها می‌دهد. در نهایت کاربران می توانند بدون نیاز به استفاده از Apple ID یا جیلبریک آیفون خود، برنامه ها را دانلود کنند.

از سوی دیگر، این خبر برای توسعه دهندگان برنامه به دلیل ایجاد امکان توسعه بیشتر برنامه ها برای محصولات اپل بدون نیاز به پرداخت هزینه های 15 تا 30 درصدی به آن جذاب‌تر است.

البته ممکن است این ویژگی برای همه نباشد و فقط مربوط به یک منطقه باشد. از زمان تصویب این قانون توسط اتحادیه اروپا، اپل قصد ارائه این ویژگی حداقل در ابتدا به بازار اروپا را دارد. با این حال امکان گسترش این ویژگی توسط اپل به مناطق دیگر تنها در صورت اعمال قوانین مشابه وجود دارد.

به عنوان مثال، ایالات متحده در حال بررسی قانونی با اجازه اشتراک‌گذاری و نصب برنامه ها در آیفون توسط اپل است. اگر این امر محقق شود، اپل چاره‌ای جز اجرای اجازه‌ اشتراک‌گذاری و نصب جانبی در ایالات متحده نخواهد داشت.

اپل می گوید اشتراک‌گذاری و نصب جانبی برنامه ها در آیفون ایمن نیست

اپل بارها گفته است اشتراک‌گذاری و نصب جانبی برنامه ها در آیفون، امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران آیفون را تضعیف می کند. این شرکت همچنین تاکید کرد که کاربران آیفون ممکن است در برابر کلاهبرداری، بدافزار، ردیابی داده ها و سایر مسائل آسیب پذیر شوند.

اشتراک اپلیکیشن آیفون

قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا از اول نوامبر 2022 اجرایی شد. این قانون مستلزم باز‌کردن دروازه خدمات و پلتفرم ها به روی سایر شرکت ها و توسعه دهندگان است.

این قانون جدید تاثیر زیادی بر پلتفرم های اپل خواهد داشت و شرکت را ملزم به ایجاد تغییرات زیادی می کند. این تغییرات ممکن است بر App Store، Siri، FaceTime، iMessage و غیره تأثیر بگذارد. اپل تا 6 مارچ 2024 فرصت انطباق با این قانون جدید اتحادیه اروپا را دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، کارمندان مهندسی نرم افزار و خدمات اپل در حال حاضر فرایند خود را آغاز کرده اند. آنها در تلاشند تا عناصر کلیدی پلتفرم های اپل را باز کنند. این قطعا به مقدار زیادی از منابع اپل نیاز دارد.

اپل قصد اجرای این قابلیت در سال 2023 را دارد. بر اساس ادعای منابع، این عملکرد جدید با به روز رسانی iOS 17 ارائه خواهد شد. این امر اپل را جلوتر از ضرب الاجل سال 2024 قرار می‌دهد. برخی از کارمندان نیز نظرات خود را به بلومبرگ بیان کردند. آنها گفته‌اند، این به روز رسانی جدید ممکن است بر ویژگی های جدید iOS که ممکن است همراه با iOS 17 ارائه شود، تأثیر بگذارد.

جنبه دیگر آن تاثیر بر عملکرد بازار دیجیتال است. این امر به اجازه اپل به توسعه دهندگان، در نصب برنامه های tbier در سیستم های پرداخت شخص ثالث نیاز دارد. با این حال، اپل در مورد رعایت این قانون تصمیم نگرفته است. اپل همچنین در مورد نحوه در دسترس قرار دادن برنامه پیام رسانی برای خدمات شخص ثالث سردرگم است و دلیل آن هم نیاز به قابلیت همکاری بین پلتفرم های پیام رسانی برای دستیابی مستقیم به حافظه است.

اپل ممکن است بخواهد از این اقدام جدید اجتناب کند. اما اتحادیه اروپا در اعمال قوانین خود کاملاً سختگیرانه عمل می کند و عدم رعایت چنین قوانینی توسط اپل عواقب سختی خواهد داشت. اتحادیه اروپا می تواند هر شرکتی را به اندازه 20 درصد از درآمد جهانی آن در صورت امتناع از رعایت قوانین، جریمه کند. این به معنی آن است که اپل یا می تواند از قوانین پیروی کند یا ریسک پرداخت جریمه ای تا 80 میلیارد دلار را بپذیرد و می دانیم که حتی به همین جا ختم نخواهد شد.

اشتراک اپلیکیشن آیفون

همانطور که ممکن است قبلاً شنیده باشید. اتحادیه اروپا همچنین قانونی تصویب و تمام دستگاه های اپل را ملزم به استفاده از پورت های USB-C کرده‌است که این ویژگی نیز در سال 2023 ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.