اضافه شدن پوشه اسپم به برنامه های گوگل

گوگل در رویداد  I/O 2023، چندین بروزرسانی ایمنی، امنیت و حریم خصوصی از جمله پوشه اسپم در Drive را در برنامه های مختلف برای مصرف کنندگان اعلام کرد.

به گزارش تکناک، گوگل درایو یک پوشه جدید با نام  spam به نوار کناری اضافه می‌کند که جداسازی و بررسی فایل‌های شما را آسان می‌کند. گوگل مانند Gmail، محتواهایی که اسپم یا مزاحم هستند را به صورت خودکار دسته‌بندی می‌کند. همچنین شما می‌توانید این کار را به صورت دستی برای هر فایل در Drive ، Docs، Sheets، Slides، Sites و Forms انجام دهید.

وقتی یک فایل ناخواسته به پوشه اسپم منتقل شود، شما از لیست اعلان‌های کامنت، اشتراک گذاری و اعلان‌های فوری‌ برای آن فایل، خارج می‌شوید. هنگامی که این پوشه را لغو اشتراک می کنید، دیگر نمی‌توانید آن فایل را در هیچ جای Drive به جز پوشه اسپم خود پیدا کنید.

آن فایل، بعد از 30 روز، برای همیشه از پوشه اسپم  در درایو شما حذف خواهد شد. این ویژگی برای وب، اندروید، iOS و Drive برای دسکتاپ قابل استفاده است و از امروز برای حساب‌های شخصی در دسترس خواهد بود و بعدا برای Workspace عرضه می‌شود.

Google One، در ماه مارس، نظارت بر اطلاعات دارک وب را برای مشترکین فراهم آورد. این اسکن حالا به همه شناسه‌های Gmail منتقل خواهد شد. به عبارت دیگر، هر کس با یک حساب Gmail در ایالات متحده می‌تواند اسکن‌ها را جهت بررسی نمایش آدرس Gmail خود اجرا کند. اگر این کار را انجام داد، شما راهکارهایی جهت رفع مشکل خود دریافت خواهید کرد. این ویژگی به زودی گسترش بین المللی خواهد داشت.

گوگل در نقشه‌ها، به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم جستجوی اخیر خود را پاک کنند، بدون اینکه وارد فعالیت وب و برنامه شوند. همانند گوگل سرچ، فقط کافیست چند ثانیه گزینه جستجوی موردنظر در لیست فشار دهید.

گزینه About this result در جستجوی Google با گزینه About this image هماهنگ می شود، به این معنی که به شما کمک می کند محتوایی را که آنلاین پیدا کردید را ارزیابی کنید. این ابزار زمانی که یک تصویر برای اولین بار توسط نمایه گوگل در جایی که برای اولین بار ظاهر شده و در جای دیگر به صورت آنلاین دیده شده باشد ، یادداشت می کند.

از جنبه دوم می توان برای مشاهده اینکه آیا قبلاً در یک سایت خبری، اجتماعی یا سایت ارزیابی واقعیت، ذکر شده است یا خیر استفاده کرد.

درخواست‌های مجوز در بخش Android 14، زمانی که برنامه اطلاعات شما را برای اهداف تبلیغاتی با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارد، یادداشت می‌شود تا هنگام تصمیم‌گیری برای تأیید یا رد کردن، زمینه بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.