نوجوانان خانواده‌های کم درآمد وابستگی بیشتری به شبکه‌های اجتماعی دارند

اعتیاد شبکه اجتماعی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک تیم بین المللی ،نوجوانان خانواده های کم درآمد بیشتر احتمال دارد که استفاده اعتیاد آور از شبکه های اجتماعی را بروز دهند.

به گزارش تکناک، اعتیاد به رسانه هاو شبکه های اجتماعی یک مشکل رو به رشد در جامعه امروزی است، به طوری که تعداد فزاینده ای از مردم برای ارتباط، سرگرمی و اعتبار به پلتفرم های رسانه های اجتماعی وابسته می شوند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی می تواند منجر به پیامدهای منفی مانند کاهش عزت نفس، تنهایی و کاهش مهارت های ارتباطی چهره به چهره شود.

این مطالعه ارتباط بین نابرابری اقتصادی و استفاده مشکل ساز از پلتفرم های شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان اینترنتی را نشان داد.

محققان به رهبری پروفسور فرانک الگار از دانشگاه مک گیل، استفاده مشکل‌ساز از رسانه‌های اجتماعی را در نوجوانانی که شش یا چند رفتار مشابه اعتیاد  از خود  بروز داده بودند ، مانند احساس بد در هنگام استفاده نکردن از رسانه‌های اجتماعی، تلاش نافرجام در کاهش زمان استفاده از آن و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فرار از احساسات منفی، شناسایی کردند.

وضعیت در مدارسی که اختلاف درآمد خانواده ها بین همکلاسی ها بیشتر است، بدتر است. نویسندگان مطالعه می گویند نتایج که بر اساس بررسی بیش از 179هزار دانش آموز در 40 کشور انجام شد نشان می دهد که استراتژی های جدیدی برای استفاده از رسانه های اجتماعی مورد نیاز است که راه حل هایی برای کنترل این گونه رفتارها را ارائه دهد.

نویسندگان  این مطالعه اضافه می کنند که اقدام سیاستگذاران و قانونگذاران می تواند به محدود کردن استفاده مضر نوجوانان از شبکه های اجتماعی کمک کند. این الگوهای منفی شامل ناتوانی در کاهش زمان استفاده از شبکه های اجتماعی یا دروغ گفتن به دوستان و خانواده در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.