واتساپ در نظر دارد برای ساده سازی ارتباطات یک به چند کاربران خود، ویژگی خبرنامه را در به روز رسانی های بعدی اضافه کند .
به گزارش تکناک، طی سالهای گذشته، واتساپ فراتر از یک پیام رسان، به شدت توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر، افراد از آن برای تماسهای صوتی، کنفرانسهای ویدیویی و پیام های گروهی با خانواده و دوستان استفاده می کنند. همچنین، واتساپ به عنوان یک پلتفرم پیام رسانی یک به چند نیز مورد استفاده قرار می گیرد که مدیران می توانند پیام های خود را با آن برای تعداد زیادی از کاربران ارسال کنند. حتی به روزرسانی های وضعیت نیز می توانند به همین منظور انجام شوند.
در حال حاضر شرکت متا با تکیه بر این قابلیت های واتساپ، بر روی یک ویژگی جدید خبرنامه برای به روزرسانی برنامه های آینده کار می کند که جزئیات آن نامشخص است.
در فوریه امسال، واتساپ اعلام کرد که در حال توسعه ویژگی جدید خبرنامه برای ساده سازی ارتباطات یک به چند است. گزارش ها نشان می دهند که نسخه بتای واتساپ v2.23.5.8 برای سیستم عامل اندروید، شامل یک بخش جدید در برگه به روزرسانی به خبرنامه ها است.
کاربران واتساپ اگر تعداد زیادی به روز رسانی وضعیت برای مشاهده داشته باشند، ممکن است خبرنامه ها به شدت پایین بیایند.به همین دلیل، واتساپ از طرح بندی مشابه اینستاگرام برای به روزرسانی وضعیت استفاده می کند. در این طرح، به جای لیست عمودی با نام مخاطبین در کنار تصویر نمایه، آنها را در یک چرخ فلک افقی با نام مخاطبین در زیر حلقه نمایش می دهد.
همچنین، به گفته WABetaInfo، خبرنامه ها هنوز یک ویژگی در حال توسعه هستند و می توانند در موقعیت های مفیدی مانند زمانی که برندها می خواهند تبلیغ کنند یا دولت محلی می خواهد اطلاعات را پخش کند، مورد استفاده قرار گیرند.
رمزگذاری انتها به انتها ممکن است در دسترس نباشد، اما تمرکز بر حفظ حریم خصوصی باقی می ماند. واتساپ هویت شما را در تماس پنهان می کند و دیگران نمی توانند خبرنامه هایی که شما عضو آن هستید را مشاهده کنند. این روش همچنین برای برندها و اشخاصی که در تماس مشابهی هستند، مناسب است زیرا خبرنامه ها باید دسترسی گسترده تری نسبت به اجتماعات با حداکثر 5 هزار شرکت کننده داشته باشند.
هنوز تاریخ انتشار رسمی برای برگه Status یا ویژگی خبرنامه آینده توسط واتساپ یا متا اعلام نشده است. همچنین در مورد جزئیاتی مانند سقف اشتراک در خبرنامه، نحوه عملکرد اعلان ها یا اینکه چه کسی می تواند خبرنامه ایجاد کند، اطلاعات کافی در دست نیست. اما امیدواریم در ماه های آینده با آزمایشهای بتا، این جزئیات را بیشتر یاد بگیریم.