پایان تلخ امپراتوری صرافی FTX با اعلام ورشکستگی

صرافی FTX پس از اینکه نتوانست با سیل برداشت های مشتریانش روبرو شود، درخواست حمایت از ورشکستگی را در ایالات متحده ارائه کرده است.

به گزارش تکناک، این اقدام نشان دهنده سقوط خیره کننده امپراتوری رمزنگاری Sam Bankman-Fried است که تنها چند ماه پیش 32 میلیارد دلار ارزش گزاری شده بود.

تشکیل پرونده ورشکستی در دادگاه فدرال در ایالت Delaware  روز جمعه شامل نهاد آمریکایی FTX، گروه تجاری اختصاصی بانکمن-فرید Alameda Research و حدود 130 شرکت وابسته است.

سقوط FTX پس از یک گردباد 10 روزه رخ داد که در آن Bankman-Fried ناامیدانه به دنبال میلیاردها دلار برای نجات شرکت خود بود، پس از اینکه مشتریان عجله کردند تا دارایی های خود را به دلیل نگرانی های مربوط به سلامت مالی آن و ارتباط بین صرافی و Alameda، که آن هم توسط Bankman-Fried تاسیس شده بود ، از صرافی خارج کنند.

بانکمن فرید نیز از سمت مدیر اجرایی استعفا داد و جان جی ری سوم، متخصص بازسازی که بر پرونده های ورشکستگی شبکه های انرون و نورتل نظارت داشت، جایگزین وی خواهد شد.

ری گفت:  تسکین فوری فصل 11 برای فراهم کردن فرصتی برای گروه FTX تا وضعیت خود را ارزیابی کند مناسب است. همچنین می تواند با ایجاد فرایندی از ضرر بیشتر سهامداران جلوگیری کند. وی افزود که این شرکت دارایی های با ارزشی دارد که تنها در یک فرآیند سازمان یافته و مشترک می توانند به طور موثر مدیریت شوند.

FTX روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که Bankman-Fried برای کمک به یک انتقال منظم باقی می ماند.

در کمتر از سه سال، FTX ارزش 32 میلیارد دلاری را به دست آورد و فهرستی از سرمایه‌گذاران بلو چیپ از جمله Paradigm، SoftBank، Sequoia Capital و Temasek سنگاپور را جذب کرد.

شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر Sequoia و Paradigm در روزهای اخیر سرمایه گذاری خود در این صرافی را به صفر رسانده اند.

Bankman-Fried که یکی از شناخته شده ترین چهره های ارزهای دیجیتال بود، در روزهای اخیر به دنبال 6 تا 8 میلیارد دلار برای جلوگیری از بحران نقدینگی بود. این مرد 30 ساله روز پنجشنبه به دلیل بحرانی که شرکتش را فرا گرفت عذرخواهی کرده بود.

FTX Digital Markets Ltd، زیرمجموعه باهامای گروه، در روند ورشکستگی شرکت ندارد. کمیسیون اوراق بهادار باهاماس روز پنجشنبه علیه این نهاد اقدام کرد. هیچ دارایی متعلق به شرکت فرعی بدون تأیید مدیر تصفیه موقت قابل انتقال نیست.

 

LedgerX، یک بورس اوراق بهادار تحت نظارت ایالات متحده، و یک شرکت تابعه در استرالیا از جمله واحدهای دیگری هستند که در پرونده  ورشکستگی گنجانده نشده اند. شعبه  استرالیایی این گروه در حالی تحت بررسی قرار گرفت که ناظران ژاپنی به‌طور نامحدود فعالیت‌های محلی پلت‌فرم بین‌المللی FTX را به حالت تعلیق درآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.