افت قیمت بیتکوین بعد از فروکش هیجان تایید ETF

بیتکوین در روز دوشنبه، در حالی که بازارهای سنتی روندی صعودی را تجربه می‌کردند، با افت ۳.۴درصدی به ۴۰,۳۵۲ دلار رسید و تا مرز سقوط زیر 40,000 دلار پیش رفت.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از بلومبرگ ،دیگر رمزارزها هم وضعیتی مشابه داشتند. اتریوم ۴.۱درصد و سولانا و دوج‌کوین به ترتیب ۳.۹درصد و ۲.۱درصد افت کردند.

این کاهش ارزش در بازار دارایی‌های دیجیتال با عملکرد مثبت سایر بازارها در تضاد قابل توجهی قرار دارد. به عنوان مثال، شاخص STOXX اروپا با رشد 0.5 درصدی و قراردادهای آتی نزدک 100 با افزایش 0.7 درصدی مواجه شده‌اند. این نشان می‌دهد که دینامیک‌های متفاوتی در بازارهای مختلف وجود دارد.

کارولین مارون، مدیرعامل اوربیت مارکتز، تأکید کرد: «در حال حاضر، تمامی دارایی‌های دیجیتال با ضعف روبرو هستند، زیرا جریان ورود سرمایه‌های جدید به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) کافی نبوده است تا سودهای حاصل از معاملات سفته‌بازانه را جبران کند. از نظر روانی، نقطه 40,000 دلاری بیتکوین اهمیت دارد، اما پیش‌بینی نمی‌شود که شکستن این سطح به وقوع یک زنجیره از تسویه حساب‌ها بی انجامد. در عوض، سطح حمایت بعدی تقریباً در حدود 38,000 دلار تخمین زده می‌شود.»

طبق گزارش بلومبرگ، در اولین هفته معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیتکوین در ایالات متحده، حدود 6.5 میلیارد دلار سهم معامله شد که بسیار بالاتر از سهم صندوق‌های قابل معامله در بورس سنتی است.

فادی ابوالف، رئیس بخش تحقیقات Copper Technologies  گفت:پس از تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس، سرعت واکنش‌های بازار کاهش یافته است. همزمان، استفاده از اهرم در حال کاهش است، که این نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران به اتخاذ استراتژی‌های محتاطانه‌تر است. این تحولات روندی بسیار جذاب را در بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.