افزایش امنیت سرویس Outlook با یک ویژگی جدید

مایکروسافت در حال کار بر روی ویژگی جدیدی به نام Authenticator Lite برای برنامه ایمیل Outlook خود در نسخه‌های iOS و اندروید است.

به گزارش تکناک، مایکروسافت این هفته، ارائه دسترسی به Authenticator Lite در برنامه‌های تلفن همراه Outlook را اعلام کرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت، احراز هویت چندعاملی که از طریق ارسال اعلان در برنامه Microsoft Authenticator انجام می‌شود، 71 درصد کمتر از دریافت کدهای پیامکی، در معرض خطر قرار می‌گیرند. بنابراین، قویاً توصیه می‌شود کاربران برای احراز هویت، به سمت روش‌های امن‌تر مانند ارسال اعلان روی آورند.

Authenticator Lite (در Outlook) با ارسال اعلان، فرصت استفاده از امنیت پیشرفته را برای دستگاه‌هایی که هنوز برنامه Microsoft Authenticator را دانلود نکرده‌اند، نیز فراهم می‌کند.

به روز رسانی Outlook در iOS و اندروید به معنی عدم وجود لزوم دانلود جداگانه برنامه Microsoft Authenticator برای برخورداری از احراز هویت چند عاملی (MFA) ایمن برای برنامه ایمیل است. در عوض، کاربران با به‌روزرسانی به آخرین نسخه، و راه‌اندازی برنامه Outlook، از آنها خواسته می‌شود برنامه را به عنوان یک دستگاه ایمن MFA ثبت کنند.

پس از آن، افرادی که نیاز به ورود به برنامه دارند، مجبور به تأیید هویت خود با پیامک یا شماره تلفن نخواهند بود. در عوض، کاربران یک اعلان از سمت برنامه Outlook دریافت خواهند کرد و از آنها خواسته می شود شماره دریافت شده از اعلان را وارد کنند.

این برنامه همچنین سطح دیگری از امنیت را ارائه می‌دهد. در صورت استفاده از این روش ها در تلفن هوشمند، علاوه بر درخواست شماره، می توان از کاربر درخواست تأیید بیومتریک یا پین کرد.

اپلیکیشن موبایل Outlook در ماه های آینده، ویژگی های جدید دریافت خواهد کرد. از این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت یادآوری پیام اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.