افزایش عمر باتری با الهام از یک فناوری فضایی

شرکت EnerVenue در حال توسعه فناوری باتری پایدار برای افزایش عمر باتری به مدت 30 سال با الهام از یک فناوری فضایی است.

به گزارش تکناک، این فناوری فضایی پیش از این توسط ناسا برای بیش از 40 سال جهت تامین انرژی ایستگاه فضایی بین المللی، تلسکوپ فضایی هابل و غیره استفاده شده است.

این شرکت بر این باور است که فناوری آن می تواند در دراز مدت جایگزین باتری های سنتی شود. یورگ هاینمن، مدیرعامل EnerVenue در مصاحبه ای با IE گفت: فناوری ما بسیار ایمن تر از لیتیوم یون است.

با ظهور گردشگری فضایی برای ثروتمندترین کشورهای جهان و رکود اقتصاد جهانی در آینده، بسیار از مردم از صرف هزینه های هنگفت برای تکنولوژی های فضایی انتقاد می کنند.

در این بین کسانی که خواستار توقف عملیات فضایی هستند، اغلب مزایای بی‌شمار فناوری‌های فضایی را نادیده می‌گیرند. از جمله مزایای توسعه در این بخش می توان به GPS و ماهواره‌های متعددی که برای بررسی اثرات تغییرات آب و هوایی استفاده می‌شوند، اشاره کرد.

استفاده از طول عمر و دوام باتری فضایی

ایده پشت فناوری فضایی  EnerVenue از تحقیق انجام شده توسط یی کوی استاد دانشگاه استنفورد و رئیس و مشاور ارشد فناوری استارت آپ است، می آید. کوی متوجه شد که چگونه با استفاده از موادی که به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش می دهد، می توان فناوری باتری نیکل-هیدروژن طولانی مدت ناسا را برای استفاده قابل قبول روی زمین تطبیق داد.

فناوری باتری نیکل-هیدروژن ناسا برای فضا مناسب است زیرا می تواند در شرایط سخت از جمله تغییرات شدید دمایی دوام بیاورد. باتری ها ایمن هستند و همچنین برای مدت زمان زیادی کار می کنند. آنها همچنین کاملاً قابل بازیافت هستند، هیچ زباله سمی تولید نمی کنند، و ترکیب شیمیایی آنها هیچ خطر آتش سوزی را در پی ندارد.

یکی از مسائل آشکار در مورد آوردن فناوری به زمین این است که تولید آنها بسیار گران است.

با این حال، EnerVenue روشی را برای ساخت باتری های فلزی-هیدروژن با هزینه کمتر توسعه داده است و تقاضای زیاد شرکت های برق و توسعه دهندگان انرژی را برآورده کرده است.

یورگ هاینمن به IE توضیح داد: مخازن ذخیره انرژی EnerVenue در حال حاضر در سایت‌های آزمایشی در سراسر ایالات متحده مستقر هستند. این سایت‌ها برای تأیید ادعاهای EnerVenue و پیش‌قدم شدن برای ادغام انرژی در شبکه سراسری هستند. به موازات توزیع انرژی در شبکه، EnerVenue در بازارهای صنعتی از جمله عملیات دریایی، نفت و گاز و معدن، به دنبال مشتریان بالقوه و جایگزینی با سوخت دیزل است.

این شرکت اخیرا همچنین اعلام کرده است که یک ابر کارخانه به مساحت یک میلیون فوت مربع در ایالات متحده آمریکا افتتاح خواهد کرد. این شرکت می‌گوید که این کارخانه باتری‌های ذخیره‌سازی انرژی را تولید خواهد کرد که هر یک قادر به بیش از 30000 چرخه شارژ هستند. این شرایط عمر مفید این باتری ها را به 30 سال افزیش میدهد.

نیکل-هیدروژن در مقابل لیتیوم-یون

در کوتاه مدت، EnerVenue می بیند که این فناوری به استقرار انرژی های تجدیدپذیر متناوب، از جمله خورشیدی و باد کمک می کند.

هاینمن گفت: ذخیره‌سازی نقشی کلیدی در حصول اطمینان از تولید اضافی و سپس استفاده از آن در صورت نیاز ایفا می‌کند، که نتیجه آن استفاده از انرژی پاک و تامین انرژی پایدارتر است.

این استراتژی باعث می‌شود EnerVenue رویکردی مشابه با شرکت کاستاریکایی Ad Astra داشته باشد که از تخصص بنیانگذار خود، فضانورد سابق شاتل فضایی فرانکلین چانگ دیاز نیز بهره می‌برد. با این حال، در بلندمدت، این شرکت معتقد است که فناوری آن می‌تواند وارد خانه‌های مردم شود و نمونه عالی دیگری از اینکه چگونه فناوری‌های فضایی می‌توانند در همه جا حاضر شوند، ارائه می‌کند.

هاینمن توضیح داد: فناوری ما بسیار ایمن‌تر از لیتیوم یون است، این فناوری انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را از نظر دفعات شارژ و تخلیه، فراهم می‌کند و بیش از سه برابر بیشتر دوام می‌آورد در حالی که تقریباً تمام ظرفیت اولیه خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در درازمدت EnerVenue همچنین کاربرد فناوری خود را در فضای مسکونی می بیند. با توجه به خطرات احتمالی آتش سوزی ناشی از باتری های لیتیوم یون، ما معتقدیم که بازار قابل توجهی برای باتری های خانگی ایمن در برابر آتش سوزی وجود دارد که طول عمر آن بیش از 30 سال است و در واقع می توان آن را در قسمت های غیرقابل استفاده منزل مانند اتاق زیر شیروانی استفاده کرد.

این یک مسیر طولانی است، اما اگر EnerVenue بتواند به این وعده عمل کند، می تواند قدم موثری در جهت کاهش مشکلات باتری های لیتیوم یون شامل ایمنی و پایداری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.