افزایش قابلیت های Microsoft Store با هوش مصنوعی

مایکروسافت در حال ایجاد یک تغییر بزرگ متمرکز بر هوش مصنوعی در Microsoft Store شامل نمایش خلاصه‌ بررسی های انجام شده توسط هوش مصنوعی علاوه بر رتبه‌بندی معمول برنامه‌ها است.

به گزارش تکناک، به طور فزاینده‌ای چنین خلاصه‌هایی مانند خلاصه‌های مقالات ساده Artifact و همچنین قابلیت آتی خلاصه‌های جستجوی در گوگل، رایج خواهند شد و با توجه به تلاش‌های اخیر مایکروسافت در ارائه انواع محصولات هوش مصنوعی، معرفی این ویژگی توسط شرکت منطقی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت هنوز درباره نحوه خلاصه‌سازی اطلاعات، نمایش و بررسی آنها و نحوه جلوگیری از سوءاستفاده از آنها، جزئیاتی ارائه نکرده‌است. جورجیو ساردو مدیرکل Microsoft Store در پاسخ به سوالات موجود درباره وجود فیلتر‌های ویرایشی برای اطمینان از بازتاب دقیق بررسی‌ها، گفت: به عنوان بخشی از پیش‌نمایش، بازخوردهایی از جامعه توسعه‌دهندگان حول این ویژگی جمع‌آوری خواهد شد.

همچنین در پاسخ به اینکه آیا توسعه‌دهندگان می‌توانند اجازه بررسی برنامه را ندهند، پاسخ یکسان بود و ساردو اضافه کرد:  مشتریان همچنان ممکن است نظرات و رتبه‌بندی‌های برنامه‌ها را مرور کنند. در پاسخ به وجود موانعی برای اطمینان از عدم تولید خلاصه‌ها با محتوای توهین‌آمیز توسط هوش مصنوعی، ساردو بر تعهد شرکت به «ارائه محیطی امن و فراگیر» برای مشتریان و توسعه‌دهندگان خود تأکید کرد و خبرنگاران را به سیاست‌های رتبه‌بندی و بررسی‌هایش ارجاع داد. طبق این سیاست‌ها در صورتی که بررسی‌ها استانداردهای مایکروسافت را نقض کنند، ممکن است پس از انتشار حذف شوند.

مایکروسافت همچنین با افزودن یک AI Hub در Microsoft Store، قصد برجسته‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را دارد. به گفته این شرکت، این Hub به‌طور خاص برای راهنمایی مشتریان در «سفر هوش مصنوعی» آنها طراحی می‌شود و می‌تواند به آنها نقطه آغاز و یا به کارگیری ابزارهای خلاقیت و بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان دهد.

مایکروسافت همچنین از سمت سرور، در حال ارائه یک ابزار توسعه‌دهنده جدید در Microsoft Partner Center برای توسعه‌دهندگان برای پیشنهاد برچسب‌های جستجو بر اساس فراداده و «سیگنال‌های دیگر» به آنها به منظور کمک به برجستگی آنها در نتایج جستجو است. ساردو در مورد ماهیت سیگنال‌ها توضیح بیشتری نداد و دوباره گفت: با پیش‌نمایش ویژگی‌های جدید، مایکروسافت رویکرد خود را اصلاح خواهد کرد. این شرکت همچنین امکان انتخاب چندین دسته‌بندی برای جستجو برنامه‌ها را اضافه خواهد کرد.

سرانجام، مایکروسافت چند به روز رسانی برای تبلیغات Microsoft Store را اعلام کرد. تبلیغات به زودی در نتایج جستجوی Bing ظاهر می شوند. تبلیغات ویدیویی جدید در قسمتspotlight  اضافه خواهند شد و ژوئن شاهد گسترش تبلیغات Microsoft Store به 150 منطقه خارج از ایالات متحده خواهیم بود.

مایکروسافت همچنین سیستم‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی خود را به‌روزرسانی کرده است و هنگام ارتقاء ویندوز یا تعویض رایانه، برنامه‌های Microsoft Store کاربران در نوار وظیفه و منوی Start نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.