افزایش قابلیت های Windows Photos با بروزرسانی جدید

ویندوز در حال افزودن برخی از ترفندهای Google Photos، مانند پشتیبانی از حرکت، تشخیص محتوا و متن به Windows Photos است.

به گزارش تکناک، قبل از ویندوز 11، Windows Photos هیچوقت برای ویرایش یا تغییر دادن عکس‌ها به عنوان انتخاب اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت  تنها برای مشاهده عکس‌ها بود و این تنظیمات به صورت پیش‌فرض بود. البته، وقتی مایکروسافت شروع به تاکید بیشتر بر قابلیت‌های این برنامه داخلی کرد، شرایط کمی تغییر کرد.

در یک به‌روزرسانی جدید، اعضای برنامه Windows Insiders قادر خواهند بود به مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا کنند که این برنامه داخلی را به یک یا دو سطح بالاتر ارتقا می‌دهد. این ویژگی‌ها مشابه برخی از ابزارهای برجسته Google Photos هستند، که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ابتدا، Windows Photos دارای جستجوی محتوا برای عکس‌های پشتیبان‌گیری شده در OneDrive می‌شود. با تصاویر موجود در فضای ابری، کاربران قادر خواهند بود از طریق برنامه Photos برای شناسه هایی مانند مکان ها جستجو کنند. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “ساحل” باید در نتیجه، تمام تصاویری را که شامل عناصری مرتبط با ساحل هستند، نمایش دهد. این ویژگی در برنامه‌هایی مانند Google Photos بسیار مهم است، زیرا فرآیند پیدا کردن عکس‌های خاص را به طور کامل ساده‌تر می‌کند. این ویژگی نیز برای موقعیت‌های مکانی در دسترس است.

یک افزودنی دیگر به اپلیکیشن Windows Photos، پشتیبانی از عکس‌های حرکتی (motion photos) در تصاویری است که با دستگاه‌های سامسونگ یا گوگل گرفته شده‌اند. در اطلاعیه ویندوز آمده است که بخش ویدیوی عکس‌های حرکتی در اپلیکیشن Photos بر روی ویندوز قابل مشاهده خواهد بود. تصویر ضمیمه، دکمه جدید حرکت را نشان می‌دهد که فرض می‌کنیم می‌توان آن را خاموش یا روشن کرد.

علاوه بر اپلیکیشن Photos، Windows Snipping Tool در حال دریافت یک ویژگی مشابه گوگل در تشخیص متن است. این ویژگی بیشتر شباهتی به آنچه گوگل لنز ارائه می‌دهد دارد، اما به هر حال جالب است. در Snipping Tool، کاربران قادر خواهند بود متن‌ها را در تصاویر شناسایی کنند. سپس، این متن قابل انتخاب و کپی کردن خواهد بود.

آنچه که حتی جالب‌تر است، این است که Snipping Tool در حال حاضر به عنوان یک اپلیکیشن خصوصی عمل می‌کند. در تصاویری که شامل متن هستند، گزینه “حذف متن” وجود دارد. بر اساس گفته مایکروسافت، همچنین یک دکمه سریع برای حذف متن و انتقال خودکار ایمیل‌ها و شماره‌های تلفن وجود دارد.

تمامی ویژگی‌های مذکور برای کاربرانی که عضو برنامه Windows Insiders هستند، در دسترس خواهد بود. به‌روزرسانی Photos با شماره نسخه ساخت 2023.11090.13001.0 عرضه خواهد شد. برای کسانی که عضو این برنامه نیستند و همچنان به ویژگی‌هایی مانند تشخیص متن ویندوز نیاز دارند، ممکن است لازم باشد تا عرضه عمومی صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.