افزایش شدید محبوبیت پلتفرم جایگزین توییتر

یوگن روچکو، مدیرعامل ماستودون عنوان‌کرد: Mastodon یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است و بسیاری به عنوان جایگزین توییتر به آن روی آورده‌اند.

 محبوبیت پلتفرم جایگزین توییتر به شدت افزایش یافته است و از 300هزار کاربر فعال ماهانه به 2.5 میلیون کاربر بین اکتبر تا نوامبر رسیده است.

به گزارش تکناک، یوگن روچکو، مدیرعامل ماستودون(Mastodon)عنوان‌کرد: Mastodon یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است و بسیاری به عنوان جایگزین توییتر به آن روی آورده‌اند.

رسانه اجتماعی Mastodon شاهد افزایش سرسام آور پایگاه کاربری از حدود 300هزار کاربر فعال ماهانه به 2.5 میلیون کاربر ماهانه بین اکتبر تا نوامبر بوده‌است. ایلان ماسک در اواخر اکتبر رسماً توییتر را تصاحب کرد و مستقیما موجب جهش عظیم کاربران Mastodon به دنبال مالکیت جدید ماسک شد.

پست روچکو همچنین به ممنوعیت‌های لغو شده اخیر توسط توییتر در اشتراک‌گذاری لینک‌های رسانه اجتماعی Mastodon  ، حساب بسیاری از روزنامه‌نگاران و حساب joinmastodon@، و ممنوعیت لغو نشده ElonJet@ اشاره کرد. روچکو گفت: این یک یادآوری واضح بر تسلط پلتفرم‌های متمرکز بر اعمال محدودیت‌های خودسرانه و ناعادلانه‌ در مورد صحبت‌های کاربران و گروگان‌گیری نمودار اجتماعی افراد است.

در رسانه اجتماعی Mastodon ، ما معتقدیم وجود واسطه‌ای بین کاربران و مخاطبانشان لازم نیست و روزنامه‌نگاران و نهادهای دولتی به‌ویژه نباید برای دسترسی به مردم به یک پلتفرم خصوصی تکیه کنند.

Mastodon تنها جایگزین مردم برای توییتر نیست. طبق یک پست توسط مدیرعامل سابق و سرپرست Waze، نوام باردین، برنامه Hive، اخیراً پس از رسیدگی به برخی مسائل امنیتی و پلتفرم‌های اجتماعی آشنا مانند Discord، Tumblr و Reddit دوباره راه اندازی شده‌است. علیرغم علاقه فزاینده به گزینه‌های جایگزین توییتر، این برنامه همچنان فعال است. بیش از 17.5 میلیون نفر در نظرسنجی اخیر ماسک درباره کناره‌گیری وی از سمت مدیرعاملی توییتر شرکت کردند و به کناره‌گیری او رای دادند. همچنین ماسک بارها ادعا کرده است اکنون سایت در بالاترین حد استفاده خود قرار دارد.

با این حال، به‌نظر می‌رسد روچکو از آینده Mastodon  اطمینان دارد. او گفت: با درک این موضوع که آزادی مطبوعات برای عملکرد دموکراسی کاملا ضروری است، ما از دیدن رشد و تبدیل Mastodon به یک نام آشنا در اتاق های خبر در سراسر جهان هیجان زده ایم و به ادامه بهبود نرم افزار خود برای رویارویی با چالش های جدید همراه با رشد سریع و افزایش تقاضا متعهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.