با افکت Mica ویندوز خود را زیباتر کنید

مایکروسافت افکت Mica را در ویندوز 11 معرفی کرد تا با افزودن نمایی تازه، یک رابط بصری جذاب را برای کاربران فراهم کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت با افزودن شفافیتی شبیه شیشه مات به عناصر خاص مانند Start menu، taskbarو context menus در ویندوز 11، یک رابط بصری جذاب به عنوان افکت Mica ایجاد می‌کند. این افکت به برنامه‌های اولیه مایکروسافت مانند فایل اکسپلورر، تنظیمات ویندوز و ساعت نیز رسیده است و انتظار می‌رود که این افکت به شکل بهتری در آینده در مایکروسافت اج دیده شود. اگر شواهد جدیدی که در Chrome Canary مشاهده شده صحت داشته باشد، گوگل کروم نیز ممکن است در آینده از همین طراحی زیبایی‌شناسانه استفاده کند.

در توییتر، کارشناس مرورگر با نام @Leopeva64، افکت Mica را در Chrome Canary نمایش داده است که باعث افزودن بافت به نوار تب مرورگر می‌شود. این افکت بصری جدید، همانند عکس زیر نمایش داده شده، لایه‌ای شفاف را روی برخی عناصر رابط کاربری اضافه می‌کند.

مایکروسافت افکت Mica را در ویندوز 11 معرفی کرد تا با افزودن نمایی تازه، یک رابط بصری جذاب را برای کاربران فراهم کند.

شدت افکت بر اساس پس زمینه دسکتاپ یا والپیپر متفاوت است. قبلاً در ماه گذشته توسط همین مشاور در مخزن Chromium Gerrit مشاهده شده بود، بنابراین می توان تصور کرد که در نسخه بعدی کروم نیز ظاهر شود.

افشاکننده این مسئله یادآور می شود که این افکت به صورت پیش‌فرض در Chrome Canary فعال است، به این معنی که برای فعالسازی آن نیازی به انجام هیچ کاری مانند روشن کردن یک پرچم نیست. این افکت که ماننده شیشه است حس عمق را ایجاد می کند و باعث می‌شود رابط کاربری سه بعدی  به نظر برسد.

اضافه کردن این افکت به Chrome در دسکتاپ، به‌عنوان یک بروزرسانی مورد استقبال قرار خواهد گرفت و باعث می شود مرورگر با بقیه ویندوز 11 بیشتر هماهنگ شود. همچنین این بروزرسانی دارای مزایایی مانند تجربه بهتر برای کاربران است که اجازه می‌دهد با کاهش حضور سایر تب‌ها، روی تب فعال تمرکز کنند. علاوه بر این، این افکت شفاف به کاربران اجازه می دهد تا از طریق رابط کاربری عناصر خاصی را ببینند، که می تواند هنگام کار با چندین پنجره مفید باشد.

با این حال، ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا این بازطراحی بصری به Chrome ثابت در ویندوز 11 منتقل شود. با این وجود، دیدن گوگل که یک زبان طراحی مفید مایکروسافت را در یکی از بهترین مرورگرهای وب در اطراف خود گنجانده است، بسیار قابل تحسین است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.