امکان ارسال ویدیو با کیفیت HD در واتساپ

واتساپ امکان ارسال پیام، برقراری تماس صوتی و تصویری و اشتراک  فایل های رسانه ای با دوستان و خانواده را برای کاربران فراهم می‌کند. اما کیفیت ویدیوهای ارسالی کاربران یکی از محدودیت های واتساپ محسوب می‌شود.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، کاربران تنها می توانند ویدیوهایی با حداکثر وضوح 640 × 640 پیکسل ارسال کنند. با این حال، گزارش های اخیر حاکی از ارائه قریب الوقوع قابلیت ارسال ویدیوها با کیفیت HD در واتساپ است.

به گفته WABetaInfo، برخی از آزمایش‌کنندگان بتا در نسخه بتا اندروید 2.23.14.10 واتساپ گزینه HD هنگام اشتراک‌گذاری ویدیو مشاهده کرده‌اند. با انتخاب این گزینه، کاربران می‌توانند کیفیت ویدیو را از بین استاندارد یا HD انتخاب کنند.

آزمایش‌کنندگان بتا، زمان ارسال بیشتر هنگام انتخاب گزینه HD را تأیید کرده‌اند. با این حال، کیفیت ویدیویی بسیار بهتری نسبت به نسخه استاندارد ارائه می‌دهد و در ابعاد 640 × 640 پیکسل باقی می ماند. طبق این گزارش، گزینه پیش فرض گزینه استاندارد خواهد بود و کاربران در صورت نیاز باید به صورت دستی گزینه HD را انتخاب کنند. طبق ادعای WABetaInfo، واتساپ همچنین ویدیوهای HD را به منظور اطلاع‌رسانی به کاربران درباره کیفیت ویدیو ارسالی، برچسب گذاری می کند.

به گفته AndroidPolice، این گزینه ویدیوی HD ممکن است در هفته‌های آینده برای آزمایش‌کنندگان بتا بیشتری عرضه شود. همچنین نسخه پایدار آن ممکن است تا چند هفته دیگر وارد بازار شود.

نحوه عملکرد

روند ارسال فیلم های HD در واتساپ مشابه روند فعلی ارسال فیلم خواهد بود. کاربران می توانند ویدیویی مورد نظر ارسالی خود و سپس گزینه ارسال آن را انتخاب کنند. با این حال، کاربران به جای محدود شدن به 640 × 640 پیکسل، اکنون می توانند گزینه ارسال ویدیو با کیفیت HD را انتخاب کنند. این گزینه امکان ارسال ویدیو با بالاترین کیفیت را فراهم می‌کند.

مزایای این ویژگی

ویژگی جدید ارسال ویدیو با کیفیت HD در واتساپ از چندین جهت برای کاربران مفید خواهد بود:

۱. کیفیت تصویر و صدا بهتر: این ویژگی جدید به کاربران امکان ارسال ویدیوهایی با وضوح 1080P را می‌دهد و نسبت به محدودیت فعلی 640 × 640 پیکسل پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند ویدیوها را با جزئیات و وضوح بیشتری به اشتراک بگذارند و دیدن جزئیات ویدیو‌ها آسان‌تر می‌شود.

۲. اندازه فایل های بزرگتر: ارائه ویژگی جدید امکان ارسال فایل های ویدیویی بزرگتر را نیز فراهم می‌کند. این ویژگی جدید بسیار مفید واقع خواهد شد. و ارسال ویدیوهای خاص مانند عروسی، تولد، و رویدادهای دیگر را ممکن می‌کند.

۳. فشرده سازی کاهش یافته: در حال حاضر، واتساپ ویدیوها را از کیفیت اصلی به کیفیت استاندارد فشرده می کند. حال، هنگام ارسال ویدیویی با کیفیت HD، فشرده سازی کاهش می‌یابد. همچنین ارائه تجربه تماشای همه جانبه تری را برای کاربران تضمین می‌کند.

معایب این ویژگی

هر چیزی هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. در اینجا چند معایب همراه با این ویژگی ذکر‌ شده است:

۱. کاربران برای ارسال ویدیو با کیفیت HD به داده بیشتری نیاز دارند. هرچه ویدیو واضح تر باشد، حجم داده بیشتری مصرف می‌شود. طبق اسکرین شات بالا از یک آزمایش کننده بتا می‌توان دید که ویدیویی با وزن 6.3 مگابایت در گزینه استاندارد، وزنی معادل 12 مگابایت در گزینه HD دارد.

۲. کاربران برای ارسال یا دانلود ویدیوها با کیفیت HD باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند

گزینه‌های ارائه شده توسط رقبای واتساپ

این ویژگی جدید واتساپ را با سایر برنامه‌های پیام‌رسانی که قبلاً به کاربران امکان ارسال ویدیوهای با کیفیت بالا را ارائه می‌دادند، هم‌سو می‌کند. در اینجا نحوه مقایسه این ویژگی با سایر برنامه های پیام رسانی آمده است:

۱. Messenger: این برنامه یکی دیگر از برنامه‌های پیام رسان محبوب است که به کاربران امکان برقراری تماس تصویری و ارسال فیلم را می دهد. با این حال، این برنامه هنگام پایین بودن سرعت اینترنت، کیفیت ویدیو را کاهش می‌دهد. در اتصالات اینترنت ضعیف تر، مسنجر با حفظ کیفیت موجب قطع تماس می‌شود. از سوی دیگر، واتساپ با کاهش کیفیت ویدیو حتی ضعیف‌ترین اتصالات را در خود جای می‌دهد.

۲. تلگرام: تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان است که به کاربران امکان ارسال ویدئو با حداکثر وضوح 1080p را می دهد. یعنی کاربران پیش از این قادر به ارسال ویدیوهای باکیفیت در این پلتفرم بوده‌اند. این ویژگی تلگرام مشابه ویژگی جدیدی است که واتساپ معرفی کرده‌است.

۳. سیگنال: یکی دیگر از برنامه های پیام رسان است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهایی با حداکثر وضوح 1080p ارسال کنند. یعنی کاربران پیش از این امکان ارسال ویدیوهای باکیفیت در این پلتفرم را داشته‌اند.

۴.: iMessage برنامه پیام رسانی منحصر به دستگاه های اپل، امکان ارسال ویدیوهایی با حداکثر وضوح 4K را برای کاربران فراهم می‌کند. یعنی کاربران این پلتفرم نیز پیش از این امکان ارسال ویدیوهای باکیفیت بسیار بهتر از ویدیو‌های واتساپ داشته‌اند.

در حالی که برخی از برنامه‌های پیام‌رسان مانند iMessage ویدیوهای باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند، ویژگی جدید در واتساپ نسبت به محدودیت فعلی ۶۴۰×۶۴۰ پیکسل، پیشرفت بزرگی داشته‌است.

نتیجه

امکان ارسال ویدیوهای با کیفیت HD در واتساپ یک افزونه مطلوب به این پلتفرم است. کیفیت کلی ویدیوهای اشتراکی در این پلتفرم را بهبود می بخشد و آن را با سایر برنامه های پیام رسانی هماهنگ می کند. علاوه بر این، امکان افزودن زیرنویس به ویدیوها، درک آسان‌تر و لذت بیشتر از ویدیوهای ارسالی را در این پلتفرم برای کاربران فراهم می‌کند. از آنجایی که واتساپ به پیشرفت و افزودن ویژگی های جدید ادامه می دهد، احتمالا در جایگاه محبوب ترین برنامه های پیام رسانی در جهان باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.