امکان حذف دستیار مجازی قدیمی در ویندوز 11

مایکروسافت یک نسخه بروز شده از ویندوز 11 را در پایان هفته منتشر کرد. این بروزرسانی امکان نمایش تصاویر پس زمینه با کیفیت HDR کامل را با استفاده از تنظیم فایل‌های JXR به عنوان پس زمینه فراهم می‌کند.

به گزارش تکناک، همچنین، این بروزرسانی پیش‌نمایش‌های غنی برای فایل‌های ابری در منوی شروع را اضافه می‌کند، اما این قابلیت محدود به کاربرانی با حساب Azure Active Directory است.

با اینکه تمرکز این بروزرسانی بر افزودن ویژگی‌های جدید است، اما به کاربران امکان حذف یکی از آن‌ها را نیز می‌دهد. از این نسخه به بعد، امکان حذف کورتانا وجود دارد. مایکروسافت قصد دارد دستیار مجازی قدیمی را منسوخ کند و آن را با  Windows Copilot جایگزین کند. امکان حذف کورتانا نیز قدم بعدی در این مسیر است.

در زیر، نکات کلیدی از آنچه جدید است و تغییرات و بهبودهای اعمال شده در بروزرسانی اخیر آمده است:

پشتیبانی از پس زمینه HDR

اکنون می‌توانید فایل‌های JXR را به عنوان پس زمینه دسکتاپ خود تنظیم کنید و اگر دارای نمایشگر HDR باشید، آن‌ها با کیفیت HDR full نمایش داده می‌شوند.

ابتدا، مطمئن شوید که دستگاه شما دارای نمایشگر HDR است یا به یک نمایشگر HDR متصل شده است که از HDR پشتیبانی می‌کند. برای بررسی این مورد، به بخش Settings > System > Display بروید و سوئیچ HDR را بررسی کنید.

سپس، یک فایل .JXR با کیفیت HDR را برای دستگاه خود دانلود کنید. سپس بر روی دسکتاپ خود راست‌کلیک کرده، “Personalize” را انتخاب کنید و سپس “Background” را، و در بخش “Personalize your background”، فایل .JXR را که به دستگاه خود دانلود کرده‌اید انتخاب کنید.

شما می‌توانید فایل‌های .JXR نمونه را از اینجا دانلود کنید تا این تجربه را روی دستگاه یا نمایشگر با قابلیت HDR خود امتحان کنید.

پس زمینه باید بر روی نمایشگر شما بارگذاری شود. اگر چندین نمایشگر به دستگاه شما متصل باشند، پس زمینه به صورت HDR یا SDR بسته به قابلیت هر نمایشگر نشان داده می‌شود. در هنگام استفاده از نمایشگرهای خارجی متصل به دستگاه، توصیه می‌کنیم از برنامه کالیبراسیون HDR برای بهترین کیفیت تصویر استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای این نسخه، ممکن است در برخی از لپ‌تاپ‌ها با HDR، نسخه HDR پس زمینه دسکتاپ به درستی نمایش داده نشود.

پیش نمایش تصاویر کوچک غنی (نکات ابزار) برای فایل های ابری در Start

برای افرادی که با حساب AAD (اکنون با نام Microsoft Entra ID) وارد ویندوز 11 نسخه Pro یا Enterprise شده‌اند، ما پیش‌نمایش (ابزارهای راهنما) غنی‌تری را در هنگام شناختن فایل‌های ابری مانند اسناد Word در بخش “توصیه شده” منوی شروع ارائه می‌دهیم.

برای این نسخه اولیه، پیش‌نمایش‌های غنی‌تر برای همه فایل‌ها در دسترس نخواهد بود و در بروزرسانی بعدی، این تجربه برای فایل‌های بیشتر و کاربران MSA (حساب Microsoft) فعال خواهد شد. علاوه بر این، هنگام راست‌کلیک بر روی توصیه‌های فایل‌های ابری، اکنون گزینه‌ای برای سریعاً به اشتراک گذاشتن این فایل‌ها وجود دارد.

آنچه فقط برای افرادی که با حساب AAD وارد شده‌اند، نمایش داده می‌شود، پیش‌نمایش‌های غنی‌تر برای فایل‌های ابری مانند اسناد Word است، در صورت در دسترس بودن.

عمومی

در این نسخه، کورتانا قابل حذف است. برای اطلاعات بیشتر درباره پایان پشتیبانی از کورتانا، اینجا را کلیک کنید.

نوار وظیفه و Tray سیستم

هنگامی که در نمایش وظایف (Task View) بین دسکتاپ‌ها حرکت می‌کنید (WIN + CTRL + جهت‌دهی چپ یا راست)، برچسب‌ها نمایش داده می‌شوند. همچنین، با استفاده از حرکات ترک‌پد، حرکات لمسی، هاتکی‌ها و با کلیک بر روی فهرست Task View، انیمیشن‌های لغزنده جدید نیز هنگام تغییر دسکتاپ‌ها نمایش داده می‌شوند.

شبکه سازی

یک ویژگی جدید برای مدیریت خطاها به صورت غیرهمزمان در سرویس مشتری DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) موجب کاهش زمان پاسخ در برخی از اجراهای دستور ipconfig /renew در خط فرمان ویندوز می‌شود. بهبودها بسته به شرایط سیستم و شبکه متفاوت خواهند بود، اما در حالت‌های ایده‌آل، زمان از حدود 4.1 ثانیه به حدود 0.1 ثانیه برای هر اجرا ارتقا خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.