انتقال عجیب نمایشگاه خودرو ژنو به قطر

نمایشگاه خودرو ژنو دیگر در ژنو سوئیس برگزار نمی شود

نمایشگاه خودرو ژنو که همیشه در ژنو سوئیس برگزار می‌شد، دیگر قرار نیست در این شهر برگزار شود.

به گزارش تک‌ناک، پس از مدت‌ها تلاش برای ادامۀ اجرای نمایش در محل اصلی سوئیس، برگزارکنندگان در تصمیم‌گیری جدید خود نتیجه گرفتند تا برای همیشه به قطر انتقال پیدا کنند.

در یک پست فیسبوک از حساب رسمی نمایشگاه، آشکار شد که نمایشگاه ژنو در حال متوقف شدن است.

در حالی که سال 2023 نمایشگاه در ژنو برگزار شد، برگزارکنندگان رویداد بعدی را با نام «نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو قطر» در دوحۀ قطر برگزار می‌کنند. رویداد سال 2024 در 27 نوامبر تا 6 دسامبر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه خودرو ژنو

در سال 2021 مقدمات انتقال نمایشگاه از اروپا به خاورمیانه شروع شده بود، هنگامی که قراردادی میان برگزارکنندگان و هیئت گردشگری قطر برای به اشتراک گذاشتن حقوق میزبانی انعقاد پیدا کرد. برنامۀ نخست این بود که رویداد خودرویی سالانه که در ژنو بود، در همان‌جا باشد، امّا یک نمایشگاه دوسالانه در دوحۀ قطر، همچنین با نام نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو برگزار شود.

یکی از اولین رویدادهایی که پس از شیوع همه‌گیری کرونا متوقف شد، نمایشگاه خودروی ژنو بود و سال 2020 برگزار نشد. به دنبال آن سایر نمایشگاه‌های خودرویی نیز کنسل شدند، امّا بیشتر این رویدادها به فعالیت خود در سال‌های بعد ادامه دادند. به هر حال رویداد سال 2023 آخرین نمایشگاهی بود که در ژنو اجرا شد.

رویداد نمایشگاهی خودروی ژنو در سال 2022 و 2021 نیز برگزار نشد. مسئولان نمایشگاه سال 2023 تصمیم گرفتند یک رویداد را در فوریه برگزار کنند، رویدادی که در دوحه می‌بایست برگزار می‌شد، امّا در همان ژنو باقی ماند و اجرایی شد. در آن زمان مسئولان نمایشگاه اعلام کردند که به دلیل فشارهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی خودروسازان دیگر مایل نیستند به ژنو برای برگزاری نمایشگاه بیایند.

با برگزاری نمایشگاه ژنو در دوحۀ قطر با توجه به آب و هوای ساحلی و گرم، به احتمال زیاد شرکت‌کنندگان بیشتری خواهد داشت و شاهد حضور برندهای مختلفی از سراسر جهان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.