اندروید از سال 2023 فقط می‌تواند 64 بیتی باشد

اندروید 64 بیتی

به نظر می‌رسد گوگل در حال برنامه‌ریزی یا حداقل آزمایشی است تا تبلت Pixel آینده خود را به نسخه فقط ۶۴ بیتی اندروید تبدیل کند.

به گزارش تک ناک، سیستم‌عامل اندروید با تولیدکننده سخت‌افزار واحد خود، از سال 2017 به بعد 64 بیتی شده است.اندروید دارای میلیون‌ها بخش متحرک است که در بین شرکت‌های مختلف تقسیم شده‌اند، بنابراین برای رسیدن به سیستم فقط 64 بیتی مسیر طولانی باید طی کند با این حال، رسیدن به آنجا با هدف افزایش عملکرد و ویژگی‌های امنیتی بیشتر ، ارزش تلاش را دارد.

احتمالاً اکوسیستم برنامه Google Play در پشتیبانی از 64 بیت بسیار عقب تر است. هر برنامه ای که به طور کامل در جاوا یا کاتلین نوشته شده باشد از قبل سازگاری 64 بیتی خود را از سیستم دریافت می کند.
گوگل در سال 2019 برنامه‌های Google Play را با استفاده از کد بومی (معمولاً بازی‌ها) برای ارائه نسخه‌های 64 بیتی الزامی کرد. برای چند SDK محبوب مانند Adobe Air و Unity استثنائاتی وجود داشت، اما این استثناها در آگوست 2021 پایان یافتند وهمه برنامه ها الزاما باید نسخه 64 بیتی داشته باشند.در مورد سخت افزار، هر SoC باید تا به حال از 64 بیت پشتیبانی کند، و برخی از SoC های پرچمدار اندروید در واقع توانایی خود را برای اجرای کدهای 32 بیتی کاهش می دهند.

هر چیپ پرچمداری که از طرح پیشنهادی ARM پیروی می کند، فقط از پردازش 32 بیتی روی سه هسته از هشت هسته پشتیبانی می کند و پنج هسته دیگر فقط 64 بیتی هستند.ARMمی خواهد پشتیبانی 32 بیتی را به طور کامل از طراحی SoC در سال 2023 از پرچم دار های خود حذف کند، اما در حال حاضر شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد کوالکام نمی خواهد از این طرح پیشنهادی پیروی کند.

الزامات برنامه 64 بیتی Google فقط برای برنامه های Google Play اعمال می شود که در چین اعمال این الزامات ضروری نیست .چین مجموعه بزرگی از فروشگاه های اپلیکیشن رقیب با سیاست های سست تر دارد و اپلیکیشن های 32 بیتی به این شدت از این فروشگاه ها حذف نشده اند.چین در حال کار بر روی این موضوع است، با این حال، با پنج فروشگاه برتر چینی Alibaba، بایدو، OPPO، Tencent و Xiaomi توافق کردند که تا پایان این ماه برنامه‌های فقط 32 بیتی را پشتیبانی نکنند.همچنین مشکل سازگاری 64 بیتی در میان برنامه‌های بسته‌بندی شده از پوسته‌های OEM وجود دارد که قوانین فروشگاه ها در مورد آن اعمال نمی‌شود.

شواهد دیگری نشان می‌دهد پشتیبانی تنها از 64 بیت ممکن است یکی از ویژگی‌های معمولی اندروید 14 2023 باشد، بنابراین تبلت پیکسل، که قبلاً به طور رسمی برای اوایل سال آینده تأیید شده است، به نظر یک آزمایش است تا ببیند همه چیز چگونه پیش می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.