اولین تماس صوتی فضایی انجام شد

شرکت سازنده ماهواره AST SpaceMobile، اولین تماس صوتی فضایی را با استفاده از تلفن های هوشمند استاندارد برقرار کرد.

یک شرکت سازنده ماهواره، اولین تماس صوتی فضایی را با استفاده از تلفن های هوشمند استاندارد برقرار کرد.

به گزارش تکناک، اولین تماس صوتی دو طرفه فضایی اخیراً با استفاده از تلفن های هوشمند استاندارد انجام شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این فناوری می تواند در ارائه اتصال سلولی فضایی برای تقریباً نیمی از جمعیت جهان که با یکدیگر ارتباط ندارند، بسیار مهم باشد.

شبکه های سلولی برای ارائه خدمات در یک منطقه خاص به دکل های تلفن همراه نیاز دارند. با این حال، حتی در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، بسیاری از “مناطق مرده” در بخش هایی مانند پارک های ملی یا جوامع روستایی وجود دارد که هیچ شبکه سلولی وجود ندارد.

شرکت هایی مانند اسپیس ایکس ایلان ماسک به دنبال ارائه خدمات اینترنتی با استفاده از صورت فلکی ماهواره ای هستند، اما برای دسترسی به آنها به تجهیزات ویژه نیاز دارند. طراح و سازنده ماهواره AST SpaceMobile نیز به دنبال ارائه دسترسی سلولی فضایی به کاربران است. برای استفاده از این فناوری کاربران نیازی به ابزارهای خاص ندارند. آنها می توانند به استفاده از گوشی های هوشمند موجود خود ادامه دهند.

تماس صوتی فضایی

digikala

AST SpaceMobile با استفاده از شبکه تلفن همراه AT&T و یک گوشی هوشمند Samsung Galaxy S22 از مرکز خود در میدلند، تگزاس تماس گرفت. شبکه گیرنده تماس Rakuten، مستقر در ژاپن، از طریق ماهواره AST BlueWalker3 (BW3)، بزرگترین آرایه ارتباطی که تاکنون در فضا مستقر شده است، بود.

مهندسان AT&T، Rakuten و Vodafone در آماده سازی و آزمایش اولین تماس شرکت کردند که گام مهمی در اعتبارسنجی سیستم و معماری AST است.

مهندسان AST SpaceMobile علاوه بر تماس صوتی، آزمایش‌های اولیه سازگاری را با استفاده از تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مختلف انجام دادند. در این آزمایش‌ها، گوشی‌های هوشمند با موفقیت ماژول شناسایی مشترک یا سیم‌کارت و اطلاعات شبکه را مستقیماً با ماهواره BW3 رد و بدل کردند که گامی مهم برای ارائه اتصال مبتنی بر ماهواره است.

جدا از خدمات صوتی، AST همچنین قصد دارد پهنای باند سلولی فضایی را در فناوری‌های 2G, 3G, 4G LTE و 5G ارائه کند و قدرت سیگنال uplink و downlink را برای تأیید توانایی پشتیبانی از این خدمات آزمایش کند.

سال گذشته، اپل اعلام کرد که جدیدترین آیفونش می‌تواند از ارتباطات ماهواره‌ای برای اتصال با خدمات اضطراری در مواقعی که شبکه‌های تلفن همراه در دسترس نیستند، استفاده کند. با این حال، فناوری AST SpaceMobile این سرویس را در همه گوشی‌های هوشمند و برای همیشه ارائه می‌کند.

این شرکت در حال حاضر دارای قراردادهای با اپراتورهای شبکه تلفن همراه با بیش از دو میلیارد مشتری موجود در سراسر جهان است که می توانند در صورت دسترسی از خدمات استفاده کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند این خدمات را در کشورهای در حال توسعه با دسترسی کم یا بدون دسترسی به شبکه های سلولی مبتنی بر زمین ارائه دهند.

برای کسانی که در جهان توسعه یافته هستند، مشخص نیست که آیا اتصال ماهواره ای برای تلفن های هوشمند موجود هزینه اضافی دارد یا در برنامه های موجود گنجانده می شود. اکنون، ما منتظریم تا ببینیم اپراتورهای شبکه تلفن همراه چگونه این کار را انجام می دهند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.