ساخت اولین جزیره ورزش‌های الکترونیکی جهان در ابوظبی

تصویری از افق ابوظبی که با پهپاد گرفته شده است

ابوظبی در حال سرمایه گذاری برای ساخت یک جزیره مختص ورزش‌های الکترونیکی است و قرار است یک اکوسیستم گیمینگ قوی ایجاد ‌کند.

به گزارش تکناک ،به لطف یک اپراتور بین المللی بازی که با یک پروژه بزرگ وارد پایتخت امارات می‌شود، ابوظبی به عنوان یک مقصد پیشرو در ورزش‌های الکترونیکی ظاهر می‌شود.

در میان علاقه روزافزون جهانی به ورزش‌های الکترونیکی، شرکت بازی سازی True Gamers اعلام کرده است که یک جزیره مختص بازی در ابوظبی خواهد ساخت.

طبق اعلام رسمی True Gamers، این شرکت بیش از 280 میلیون دلار در این پروژه بزرگ سرمایه گذاری خواهد کرد که ارزش کل آن به زودی از 1 میلیارد دلار خواهد گذشت.

چشم‌اندازی عظیم

این سرمایه‌گذاری به تحقق اهداف بلندپروازانه این پروژه کمک می‌کند که شامل ایجاد یک جزیره خصوصی و ایجاد تجربیات منحصربه‌فرد مانند پرش با چتر الهام گرفته شده از بازی PUBG است.

این پروژه بلندپروازانه شامل ساخت دو برج بلند است. در حالی که یک برج فضای کاری فناوری دیجیتال و نوآوری را در خود جای خواهد داد، برج دیگر یک هتل استراحتگاهی خواهد بود.

جزیره بازی دارای یک مرکز آموزشی پیشرفته برای گیمرها و تیم‌های حرفه‌ای و یک عرصه پیشرفته برای میزبانی رویدادهای مهم است. علاوه بر این، این جزیره شامل فضاهایی برای تولید محتوای اختصاصی برای اینفلوئنسرها و توسعه دهندگان بازی خواهد بود.

همچنین این شرکت قصد دارد یک هتل منحصر به فرد و مجلل با موضوع ورزش‌های الکترونیکی بسازد تا تجربه‌ای کاملاً فراگیر را به جامعه بازی ارائه دهد.

ابوظبی یک تناسب طبیعی است

حمایت ابوظبی از جزیره ورزش‌های الکترونیکی زمانی صورت می‌گیرد که این صنعت به سرعت در حال رشد است. در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا)، درآمد ورزش‌های الکترونیکی در طول سال 2023 به 2 میلیارد دلار افزایش یافت. بیشتر این درآمد از امارات متحده عربی و عربستان سعودی بود.

این مقصد منحصر به فرد ورزش‌های الکترونیکی در نزدیکی جزیره یاس ابوظبی توسعه خواهد یافت. مکان برنامه‌ریزی شده برای جزیره ورزش‌های الکترونیکی در الرها، در مجاورت فرودگاه بین المللی زاید و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری برتر جزیره یاس است.

جزیره یاس پس از میزبانی موفقیت آمیز چندین رویداد برجسته، به عنوان یک مرکز ورزشی جهانی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. برخی از رویدادهایی که در این جزیره برگزار شدند عبارتند از مبارزات مختلط یو اف‌ سی (UFC)، فینال فصل فرمول 1، مسابقات گلف تور جهانی DP و بازی‌های نمایشگاهی NBA.

علاوه بر این، ابوظبی سابقه قانع کننده‌ای در سازماندهی رویدادهای ورزشی الکترونیکی دارد. این شهر اخیراً برای دومین بار میزبان فینال جهانی Blast Premier بود که یک تورنمنت بین المللی با جایزه یک میلیون دلاری بود.

آنتون واسیلنکو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران True Gamers گفت: این شرکت یک تحلیل بازاری جامع از چشم‌انداز ورزش‌های الکترونیکی منطقه MENA و مسیر رشد صنعت جهانی ورزش‌های الکترونیکی قبل از توسعه جزیره ورزش‌های الکترونیکی انجام داد.

وی افزود: این تجزیه و تحلیل عمیق به ما این اطمینان را می‌دهد که ایده جزیره ورزش‌های الکترونیکی عالی خواهد بود.

این جزیره فقط شامل ورزش‌های الکترونیکی نیست

شایان ذکر است که توسعه جزیره ورزش‌های الکترونیکی چیزی فراتر از بازی یا سرگرمی است. در واقع اهداف این جزیره کاملاً با طرح “چشم‌انداز 2030 ابوظبی” دولت امارات همسو است. دولت امارات قصد دارد اقتصادی بسازد که کمتر به درآمدهای نفتی متکی باشد و بیشتر مبتنی بر دانش و گردشگری باشد.

به گفته محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی، بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری زیرساختی از طریق پروژه‌های دولتی و مشارکتی و خصوصی در حال انجام است.

در حال حاضر سرمایه گذاری در ورزش‌های الکترونیکی به اهداف اقتصادی دولت امارات کمک می‌کند. رابرت سالومون، رئیس دانشکده بازرگانی NYU Stern در NYU ابوظبی، گزارش داد که چشم‌انداز اقتصادی امارات متحده عربی، بی نظیر و بدیع است.

الگوی سنتی در جهان در حال توسعه، رشد صادراتی بوده است اما ابوظبی قصد دارد از اقتصاد مبتنی بر نفت کمی فاصله بگیرد و مستقیماً به سمت خدمات و اقتصاد مبتنی بر دانش برود. سالومون افزود: پروژه جزیره ورزش‌های الکترونیکی کاملا سازگار با رویکرد ابوظبی است.

همچنین در پیشبرد این پروژه از ابزارهایی برای بهبود جایگاه اجتماعی پایتخت امارات استفاده می‌شود. این جزیره بازی به‌طور بالقوه مراکز جهانی ورزش‌های الکترونیکی را بازتعریف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.