اولین ربات دندانپزشک دنیا تاییدیه FDA گرفت

آیا یک ربات می تواند دندانپزشکی را سریعتر و راحت تر کند؟ این همان چیزی است که ربات جدید دندانپزشک Yomi قصد دارد برای ایمپلنت دندان ها انجام دهد.

به گزارش تکناک، مخترعان این ربات در سایت خود گفته اند ما Yomi را برای بعهده گرفتن وظایف دندانپزشکی در روش ایمپلنت ایجاد کرده‌ایم.

یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای جراحی دندان مورد تایید قرار گرفته است. Yomi از طریق ترکیبی از بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه‌های صوتی به پزشکان کمک می‌کند تا ایمپلنت‌ها را با سرعت و دقت بالاتر قرار دهند.

مخترعان همچنین بیان می‌کنند که بیمارانی که کاشت ایمپلنت را با کمک یومی انتخاب می‌کنند، می‌توانند در همان روز با یک خط لبخند اصلاح شده از مطب دندانپزشک خارج شوند. با روش های مرسوم، چنین فرآیندی ماه ها طول می کشد.

digikala

این وب سایت می گوید: Yomi یک سیستم ناوبری رباتیک رایانه ای است که به پزشکان در مراحل قبل و حین عمل جراحی کاشت دندان کمک می کند.

این سیستم شامل یک بازوی روباتیک است که همیشه توسط پزشک هدایت می‌شود، یک بازوی ردیابی که به بیمار متصل می‌شود و موقعیت او را در زمان واقعی دنبال می‌کند، مانند GPS، و یک مجموعه نرم‌افزاری با کاربری آسان.

Yomi برنامه ریزی دقیق دیجیتال و هدایت چندحسی ابزارهای جراحی را ترکیب می کند. به این ترتیب، این دستگاه به دندانپزشکان کمک می کند تا ایمپلنت ها را با درجه بالایی از دقت، کارایی و ایمنی قرار دهند.

جراحی هایی که با Yomi انجام می شوند نیاز به برش های کوچکتر و بدون بخیه دارند. بنابراین، این ربات منجر به درد کمتر برای بیماران و زمان بهبودی بسیار سریع‌تر می‌شود.

تایید تاثیر گذار

 نظرات بیماران و پزشکان، کارایی چشمگیر و عملکرد برتر Yomi ربات دندان پزشک را نشان می دهد. این روش از جنبه فنی کاملاً شگفت انگیز است. یکی از بیماران گفت: هیچ کس نمی خواهد به دندانپزشک برود، اما حتی می توانم بگویم تجربه من لذت بخش و بدون درد بود، و مهمتر از همه، شما به من کمک کردید که جنبه فنی پشت آن را درک کنم.

یکی دیگر از بیماران گفت: به خاطر وجود Yomi، جراح دندان من توانست همه این کارها را به یکباره انجام دهد و چهار ماه در زمان و هزینه مراجعه های بعدی صرفه جویی کند. من از این تجربه بسیار راضی هستم.

جودی گریفین، دندانپزشک گفت: شما می توانید فناوری و کیفیت دستگاه را احساس کنید. راهنمایی لمسی باورنکردنی است.

اسکاتی ال. بولدینگ، متخصص دندانپزشک دیگری افزود: بیش از 30 سال است که ایمپلنت می‌کنم و شکی در ذهن من نیست که Yomi در موارد چند ایمپلنت استاندارد ویژه ای را تعیین کرده است.

دندانپزشک ریاز انصاری، در نهایت گفت: درمان و جراحی با هدایت ربات بسیار قابل پیش‌بینی‌تر از جراحی با دست است، از موانع رایج جلوگیری می‌کند و با افزایش اعتماد به نتایج ترمیمی، تجربه خوشایندی برای بیمار به ارمغان می آورد.

Yomi توسط آلون موزس و خوان سالسدو اختراع شد. موزس نزدیک به 20 سال است که در زمینه گرافیک رایانه ای و برنامه های کاربردی هدایت تصویر در شرکت های استارآپ کار می کند، در حالی که سالسدو بیش از یک دهه تجربه در ساخت و طراحی مکانیکی برای صنعت تجهیزات پزشکی دارد.

 

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.