اولین موتور سیکلت پرنده جهان ساخته شد

یک شرکت آمریکایی یک موتور سیکلت پرنده ساخته است که قابلیت پرواز در آسمان را دارد و می تواند در طرح توسعه خود کارکرد نظامی هم داشته باشد.

یک شرکت آمریکایی برای نخستین بار در جهان یک موتور سیکلت پرنده ساخته است که قابلیت پرواز در آسمان را دارد و می تواند در طرح توسعه خود کارکرد نظامی هم داشته باشد.

به گزارش تک ناک، البته این هواپیمای جت طراحی شده کوچک ممکن است چندین سال تا تبدیل شدن به اولین موتورسیکلت قانونی آسمان فاصله داشته باشد.

 Jetpack Aviation Speeder هنگامی که توسط FAA تأیید شده باشد، یک موتورسیکلت پرنده خواهد بود که از هشت موتور جت کوچک اما قدرتمند برای طی حدود 30 دقیقه با سرعت 60 مایل در ساعت استفاده می کند.

دیوید میمن، مدیرعامل Jetpack Aviation می گوید: ما در حال کار بر روی یک گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه برای صدور گواهینامه آزمایشی برای موتور سیکلت پرنده هستیم. این فرایند بیشتر از حد انتظار طول می کشد زیرا این موتور سیکلت پرنده به طور قابل توجهی متفاوت از هواپیماهایی است که FAA قبلاً با آن برخورد داشته است.

در حالی که طرح اصلی موتور سیکلت پرنده (motorcycle : two- or three-wheeled motor vehicle) دارای چهار توربین بود (همانطور که در رندرها نشان داده شده است)، محصول نهایی دارای هشت توربین (در عکس ها) است که دو عدد در هر گوشه دوچرخه برای تامین ایمنی وجود دارد. آنها همچنین به Speeder که تقریباً 300 پوند وزن دارد اجازه می دهند تا 600 پوند را حمل کند. این نسبت اندازه به بار Speeder را از سایر وسایل نقلیه VTOL متمایز می کند.

نمونه اولیه موتور سیکلت پرنده Speeder P2 در حال آزمایش است. تا زمانی که گواهینامه FAA را به دست نیاورد، پروازهای آزمایشی با استفاده از مهار خواهد بود. نمونه اولیه به برخاست و فرود مستقل دست یافته است. همچنین معلق شدن و پرواز رو به جلو با موفقیت انجام شده است. این شرکت همچنین یک مدل مشکی در مقیاس کامل و شیک را در یک رویداد خبری به نمایش می گذارد. میمن می‌گوید: این موتور سیکلت پرنده برای خلبانی طراحی شده است که موقعیت نشستن آن شبیه به موتورسیکلت است.

یک نسخه بدون سرنشین نیز برای بازار نظامی به عنوان یک هواپیمای باری در حال توسعه است. این موتور سیکلت پرنده می تواند با سرعت 400 مایل در ساعت در ارتفاع 100 فوتی از سطح زمین پرواز کند و شلیک کردن به آن تقریبا غیرممکن است. میمن می‌گوید: ما تصور می‌کنیم که 10 فروند از آن‌ها همزمان در جهات مختلف به پرواز در آوریم، مانند انبوهی از پهپادها، که همگی مملو از محموله برای مأموریت‌های نجات جان هستند.

تمرکز اولیه بر نسخه نظامی راهی برای تامین هزینه آزمایش طولانی مدت قبل از اینکه هواپیما در نهایت به موتور سیکلت پرنده یا همانطور که Jetpack Aviation آن را وسیله نقلیه پرنده خودکار می‌نامد، تبدیل شود محسوب می شود.

در قالب موتورسیکلت خلبانی، Speeder به طور بالقوه می تواند به سرعت 250 مایل در ساعت برسد، اگرچه حتی بهترین موتورسوار برای ماندن در این سرعت با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، این شرکت یک کنترل کننده برای موتورها و یک محدود کننده ارتفاع دارد. میمن با کنایه می‌گوید: از لحاظ تئوری، می‌توانستید تا 16هزار فوت پیش از تمام شدن سوخت ادامه دهید. اما پس از آن به یک چتر نجات نیاز دارید.

Speeder از فناوری fly-by-wire مانند جت های جنگنده برخوردار خواهد بود. کنترل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساده باشند و محدود به سوئیچ‌های روی دسته‌ها باشند (شبیه به یک بازی ویدیویی یکی برای برخاستن و فرود دیگری برای کنترل سرعت و ارتفاع گرفتن). میمن می گوید. هنگامی که اسپیدر از زمین بلند می شود، تا حدود شش فوتی بالا می رود و شناور می شود، کنترلر پرواز داخلی آن منتظر دستورات خلبان است. واحد کنترل به چندین حسگر متصل است که تشخیص می دهد هواپیما کجا می رود و از چه موانعی برای جلوگیری از برخورد باید اجتناب کند. او می‌گوید: اگر ساختمان یا درختی در جلو باشد، به‌طور خودکار شناسایی می‌شود و از برخود با آن جلوگیری می شود.

موتورهای مینی جت نیروی رانش کافی برای حمل دو سوار، حتی سه سوار، تولید می کنند. اما اگر Speeder وارد رده FAR Part 103 Ultralight FAA شود، به یک مسافر محدود می شود. میمن می گوید Speeder در نهایت می تواند مافوق صوت شود، اگرچه این شرکت هنوز پاسخ فنی برای آن ندارد.

در حالی که تا زمان صدور گواهینامه هنوز سال ها باقی مانده است، میمن در نمایشگاه هوایی اقیانوس آرام تابستان گذشته طعم تقاضا را تجربه کرد. او می‌گوید: ما یک Speeder داخل چادر VIP داشتیم و افراد زیادی از جلو می‌آمدند و می‌گفتند: من به لامبورگینی یا بنتلی دیگری نیاز ندارم. من آن را می خواهم.

این شرکت پیش‌فروش Speeder را با قیمت اولیه 381هزار دلار آغاز کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.