اولین کفش کاملا تجزیه پذیر جهان ساخته شد

شرکت استارتاپی Balena خود را یک شرکت علم مواد می‌داند و اولین کفش کاملاً تجزیه ‌پذیر جهان را تولید کرده است.

شکی نیست که سیاره ما مشکل زباله دارد . محل های دفن زباله ما انباشته شده اند و پلاستیک مشکل بزرگی است. اکنون، یک استارتاپ به نام Balena به دنبال انجام کاری در مورد حل این مشکل است.

به گزارش تکناک، این شرکت استارتاپی خود را یک شرکت علم مواد می‌داند و اولین کفش کاملاً تجزیه ‌پذیر جهان را تولید کرده است.

همه اینها به پلاستیکی پیشگام به نام BioCir مربوط می شود که شکل خود را تا زمانی که در معرض باکتری ها و شرایط خاص تجزیه قرار نگیرد حفظ می کند.این بدان معناست که پلاستیک در حالی که کاربر هنوز آن را پوشیده است تجزیه نمی شود.

Balena در حال حاضر 1000 جفت صندل BioCir مردانه و زنانه را با رایحه دارچین به بازار عرضه کرده است. همچنین برای زمانی که کفش‌ها فرسوده می‌شوند، نقاط بازگردانی مشخصی در نظر گرفته شده است.

آینده مد پایدار

دیوید روباخ، مدیرعامل Balena به در مورد این کفش کاملاً تجزیه ‌پذیر گفت: وقتی به آینده پایداری نگاه می‌کنیم، واضح است که بازیافت به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند، جهت‌گیری باید به سمت مدل اقتصاد چرخه کامل تغییر کند.

تمایل سریع جهان به مد سالانه 92 میلیون تن ضایعات نساجی تولید می کند و تنها 12 درصد از مواد مورد استفاده برای لباس بازیافت می شود. روباخ می گوید که محصول آنها از خود طبیعت الهام گرفته شده است.

روباخ گفت: ما برای پاسخ به چرخه های طبیعی زمین روی آورده ایم. ما باید از بازیافت مکانیکی سنتی، جایی که محصول را ذوب می‌کنیم و سعی می‌کنیم محصول دیگری بسازیم، به روشی به نام بازیافت بیولوژیکی تغییر کنیم.

این مفهوم تجدید پذیر از نمونه گیاهان و درختان استفاده می کند. طبیعت در نهایت تجزیه می شود و به حالت اولیه خود باز می گردد تا دوباره چرخه را آغاز کند. این پدیده چشم انداز Balena است.

بردن استارتاپ به سطح بعدی

اکنون مدیرعامل برنامه های بلندپروازانه ای دارد تا فناوری و شرکت جدید خود را به مرحله بعدی برساند.

روباخ گفت: هدف ما فراتر از این است که یک پروژه جدید یا برای یک زمان کوتاه باشیم. با اثبات مفهومی مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر، امیدواریم مواد تجزیه ‌پذیری که صندل BioCir را فعال کرده‌اند، در نهایت جایگزین پلاستیک‌های آلاینده در صنعت مد شوند.

Balena اهداف بلندپروازانه ای برای کمک به هموار کردن راه برای آینده ای سبزتر و پایدار دارد. روباخ در پایان گفت: اکنون، استارتاپ های فناوری آب و هوا و استارتاپ های پایدار در حال شتاب گرفتن هستند، که به این معنی است که چیزی در حال تغییر است.

با توجه به اینکه مردم دیگر نمی خواهند چشم خود را بر روی ردپای کربن بالای صنعت مد ببندند، اختراع روباخ در بهترین زمان ممکن انجام شد. ابتکارات آینده این شرکت توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.