اپل از Apple Pencil Pro جدید خود رونمایی کرد

اپل امروز در جریان رویداد “Let Loose” از نسل سوم Apple Pencil رونمایی کرد که قابلیت Find My و امکانات جدیدی را برای تطبیق دادن این قلم با کارهای خلاقانه مختلف ارائه می دهد.

به گزارش تکناک Apple Pencil Pro که از امروز با قیمت ۱۲۹ دلار در دسترس است، دارای ویژگی‌هایی است که مشابه آن‌ها را در قلم‌های مخصوص تبلت‌های طراحی می‌بینیم. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ژیروسکوپ «چرخش بدنه» (Barrel Roll) و قابلیت فشار دادن برای تغییر بین عملکردهای مختلف نرم‌افزاری اشاره کرد.

این اولین به‌روزرسانی واقعی سری Apple Pencil از زمان معرفی مدل نسل دوم در سال ۲۰۱۸ است. در حالی که Apple Pencil ارزان‌تر USB-C که سال گذشته عرضه شد، از طیف وسیع‌تری از مدل‌های iPad نسبت به Apple Pencil 2 پشتیبانی می‌کرد، اما ویژگی‌های پیشرفته نسل دوم مانند حساسیت به فشار و تغییر ابزار با ضربه دوگانه را نیز کنار گذاشت و این باعث می‌شود برای کارهایی مانند طراحی گرافیک و مجسمه‌سازی سه‌بعدی کم‌تر مفید باشد.

Apple Pencil Pro این ویژگی‌های پیشرفته را از نسل قبلی خود به همراه ویژگی‌های جدیدی مانند بازخورد لمسی که بسته به نحوه استفاده از قلم واکنش نشان می‌دهد و حرکتی شبیه به فشار دادن ساقه روی Apple AirPods Pro 2 را ارائه می‌کند.

اضافه شدن پشتیبانی از سیستم موقعیت‌یاب دستگاه‌های Find My اپل، برای کاربران پراشغالی که اغلب قلم نوری خود را گم می‌کنند، به‌روزرسانی خوشایندی است. گم کردن یک وسیله‌ی باریک و مدادی‌شکل آسان است و من شخصاً می‌دانم که جایگزین کردن Apple Pencil که اجتناب‌ناپذیر ماه‌ها بعد از زیر و رو کردن خانه برای پیداکردنش، ظاهر می‌شود، چقدر می‌تواند ناامیدکننده و گران باشد.

همچنین توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند تعاملات سفارشی خاص خود را برای Apple Pencil Pro ایجاد کنند. جیمز کودا، مدیرعامل Procreate، چند نمونه از جمله براش‌هایی را ذکر می‌کند که به لطف ویژگی Barrel Roll به طور کاملاً جدیدی پاسخ می‌دهند یا استفاده از قابلیت فشار دادن برای فعال کردن میان‌برهای نرم‌افزاری. ویژگی Barrel Roll همچنین به انیماتورها این امکان را می‌دهد که هنگام ضبط عملکردها در Procreate Dreams، اشیاء را همزمان حرکت دهند و بچرخانند.

یک ایراد قابل توجه در اینجا سازگاری است – Apple Pencil Pro فقط با مدل‌های جدید iPad Air M2 و iPad Pro OLED M4 پشتیبانی می‌شود، بنابراین کاربرانی که سخت‌افزار قدیمی‌تری دارند، نمی‌توانند قلم نوری خود را ارتقا دهند. در حالی که Apple Pencil Pro دسترسی به میان‌برهای نرم‌افزاری را نسبت به نسل‌های قبلی خود بهتر می‌کند، متخصصان خلاق احتمالاً متوجه خواهند شد که قلم‌های تبلت‌های طراحی اختصاصی مانند Wacom’s new Movink 13 از نظر راحتی و شخصی‌سازی بهتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.