اپل اولین نسخه بتای عمومی iOS 16.3 را منتشر کرد

نسخه بتای iOS 16.3

به دنبال انتشار اولین نسخه بتای iOS 16.3 برای توسعه دهندگان در روز چهارشنبه، اپل امروز این بروزرسانی را در اختیار کاربران ثبت نام شده در برنامه نرم افزار بتا اپل نیز قرار داد.

به گزارش تکناک، در ادامه جزئیات جدید نسخه بتای iOS 16.3  را با هم مرور خواهیم کرد.

یکی از ویژگی‌های جدید ارائه شده همراه با این نسخه، امکان استفاده از کلید امنیتی فیزیکی برای محافظت از Apple ID است. این به معنای امکان تنظیم یک دستگاه سخت افزار فیزیکی به عنوان لایه دوم احراز هویت دو مرحله ای برای حساب شخصی است.

طبق گزارش اپل به 9to5Mac، این سیستم کلید امنیتی با فرآیند انتقال دستگاه به دستگاه آن به صورت یکپارچه کار می‌کند. بنابراین هنگام احراز هویت آیفون با کلید امنیتی توسط کاربر، در صورت دریافت آیفون جدید، مادامی‌که از فرآیند انتقال دستگاه به دستگاه آن استفاده شود، دیگر مجبور به تکرار این کار نخواهد بود.

اپل خود یک کلید امنیتی سخت افزاری تولید نخواهد کرد و در عوض، از پیشنهادات شخص ثالث بهره خواهد برد. این شرکت در حال همکاری با اتحاد FIDO به منظور اطمینان از سازگاری بین پلتفرم ها با استانداردهای باز است.

همچنین همراه با نسخه بتای iOS 16.3 یک راهنمای جدید با قابلیت نمایش نحوه بهره‌بردن از ویژگی های Handoff بین آیفون و HomePod ارائه می‌شود.

علاوه بر iOS 16.3، اپل تست های بتای tvOS 16.3، watchOS 9.3 و macOS 13.2 را نیز اجرا خواهد کرد. طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ اپل تاریخ انتشار نسخه 16.3 iOS را ماه فوریه یا اوایل مارچ در نظر گرفته است.

نحوه دانلود بتای جدید

اگر می‌خواهید نرم‌افزار بتای اپل را روی دستگاه‌های خود نصب کنید، باید ابتدا در Apple Beta Software Program website ثبت‌نام و تمام دستورالعمل‌های موجود در آن را دنبال کنید. شایان ذکر است هر کسی با دستگاه سازگار می تواند به صورت رایگان در این برنامه ثبت نام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.