اپل برای آیفون های‌ قدیمی‌ بروزرسانی ارائه کرد

اپل iOS 12.5.7 وmacOS 11.7.3 و بروزرسانی های دیگر را برای آیفون های قدیمی تر با عدم امکان به‌روز رسانی به جدید‌ترین نسخه‌، ارائه کرده است.

اپل iOS 12.5.7 وmacOS 11.7.3 و بروزرسانی های دیگر را برای آیفون های قدیمی تر با عدم امکان به‌روز رسانی به جدید‌ترین نسخه‌، ارائه کرده است.

به گزارش تکناک، بروزرسانی های  جدید اپل برای کاربران دارنده آیفون ها و سیستم‌عامل‌های قدیمی تر ، شامل و رفع باگ‌های مشابه و وصله‌های امنیتی موجود در نسخه‌های iOS 16.3 و macOS Ventura است.

یادداشت های مربوط به این نسخه‌ها رفع ۱۴ مشکل موجود در سیستم‌های مختلف تحت تأثیر مسائل امنیتی را فهرست کرده است.

نسخه های به روزرسانی جدید عبارتند از:

iOS 12.5.7

iOS 15.7.3

iPadOS 15.7.3

macOS Big Sur 11.7.3

macOS Monterey 12.6.3

نسخه‌های iOS نادیده گرفته شده میان iOS 12 و iOS 15، به دلیل قطع به‌روزرسانی دستگاه‌ها است. هر دستگاه با قابلیت اجرا iOS 13 ، امکان ارتقا به iOS 15 را دارد، بنابراین اپل همه نسخه ها را به روز نکرده‌است.

به عنوان مثال، قدیمی ترین دستگاه با پشتیبانی از iOS 12.5.7، iPhone 5s است که در سپتامبر 2013 عرضه شده است. قدیمی ترین مک ها با پشتیبانی از macOS Big Sur، مک بوک ایر، مک پرو و ​​مک بوک پرو 2013 هستند.

ارتقا به این بروزرسانی  جدید درسیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر واجد شرایط، در اسرع وقت ضروری است. این به‌روزرسانی‌ها به مشکلات امنیتی شناخته شده‌ پرداخته اند.

سیستم‌های زیر از طریق این به‌روزرسانی مورد بررسی قرار گرفتند: AppleMobileFileIntegrity، curl، dcerpc، DiskArbitration، DriverKit، Intel Graphics Driver، PackageKit، Kernel، Mail Exchange، Maps، Screen Time، Weather، WebKit و Windows Installer.

از طریق صفحه پشتیبانی اپل می‌توان در مورد وصله ها و اعداد CVE اطلاعات بیشتری کسب کرد.

در صورت فعال‌سازی به‌روزرسانی‌ خودکار، نیازی به انجام کاری نیست و احتمالاً به‌روزرسانی در طول شب نصب می‌شود. در صورت تمایل به نصب به‌روزرسانی به صورت دستی، می‌توان این کار را از طریق برنامه Settings در General و سپس Software Update انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.