اپل تولید آیفون مینی را متوقف کرد

اپل روز سه شنبه بی سر و صدا آیفون مینی 13 را از خط تولید خود کنار گذاشت و تولید آخرین گوشی های سایز کوچکتر خود را متوقف کرد.

به گزارش تکناک، خط تولید جدید  آیفون اکنون شامل آیفون 15، آیفون 15 پرو، آیفون 14، آیفون 13 و نسل سوم آیفون SE (2022) است.

اپل اولین بار در سال 2020 گوشی 5.4 اینچی آیفون مینی را با آیفون 12 مینی معرفی کرد. ممکن است بسیاری به خاطر ظرفیت  باتری از خرید آن منصرف شده باشند، که به صورت  قابل توجهی از آیفون 12 کمتر بود. همچنین سایز صفحه نمایش آن بسیار کوچکتر از آیفون 12 بود.

کمتر از یک سال بعد، اپل مجبور شد تولید آیفون 12 مینی را 70 درصد کاهش دهد. بنابراین، وقتی اپل سال گذشته آیفون 14 مینی را معرفی نکرد، جای تعجب نداشت و طرفداران آیفون مینی  تنها گزینه خرید آیفون 13 مینی سال قبل را در اختیار داشتند.

با این حال، هنوز امیدی برای طرفداران صفحه کوچک موبایل  باقی مانده است. در حالی که نمی توان آیفون 13 مینی را از اپل خرید، همچنان می توان آیفون 13 مینی را از خرده فروشان و فروشنده های شخص ثالث خرید.

به علاوه، چند گوشی اندرویدی کوچک و مناسب و نسل سوم آیفون SE مقرون به صرفه وجود دارد. دومی حتی صفحه نمایش 4.7 اینچی کوچکتری نسبت به Mini ارائه می دهد، اما متاسفانه فاقد مزایایی مانند دوربین دوگانه، MagSafe، 5G باند فوق العاده و Face ID است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.