اپل جذابیت ویژگی Focus در iOS 15 و iPadOS 15 را دوچندان کرد

در iOS 15 و iPadOS 15، اپل حالت Focus (تمرکز) را به عنوان روش جدیدی به منظور شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها توسط کاربر متناسب با عملکرد خود است.

در iOS 15 و iPadOS 15، اپل حالت Focus (تمرکز) را به عنوان روش جدیدی به منظور شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها توسط کاربر متناسب با عملکرد خود و یا حتی زمان روز معرفی کرد.

به گزارش تکناک، در iOS 16 و iPadOS 16، اپل این تجربه را با اضافه‌کردن فیلتر خاص‌تر کرده‌است. در ادامه نحوه استفاده از این فیلترهای جدید بیان می‌شود.

فیلترهای حالت تمرکز (Focus) در iOS 16 و iPadOS 16

علاوه بر اینکه حالت تمرکز به کاربران امکان محدود کردن دسترسی به برخی برنامه ها را می‌دهند، این فیلتر‌ها توانایی تغییر نحوه عملکرد برنامه های شما را نیز دارند. این بدان معنی است که هر فیلتر خاص توانایی تعیین اطلاعات در دسترس در یک حالت تمرکز را دارد. به طور پیش فرض، این فیلترهای تمرکز در برخی برنامه های اپل مانند تقویم، ایمیل، پیام ها و سافاری قابل استفاده‌است.

برای مثال، کاربران می‌توانند مجموعه‌‌ی گروهی ازTabها  را برای نمایش در سافاری انتخاب ، و یا یک تقویم خاص را مخفی کنند، یا حتی اپلیکیشن Mail را به یک صندوق ورودی با فیلتر تمرکز محدود کنند. برخی از تنظیمات سیستم را می توان با فیلترهای تمرکز نیز تغییر داد. این تنظیمات شامل ظاهر سیستم برای جابه‌جایی بین حالت‌های روشن و تیره و حالت کم مصرف می‌شود.

digikala

علاوه بر این، برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند از مزایای فیلترهای تمرکز در iOS 16 و iPadOS 16 استفاده کنند. برخی از برنامه‌های محبوب مانند GoodLinks، Outlook و Tasks در حال حاضر قابلیت استفاده از این یکپارچه‌سازی را دارند.

چگونه یک فیلتر تمرکز جدید اضافه کنیم

افزودن یک فیلتر تمرکز بسیار ساده است.

۱. برنامه Setting را در دستگاه خود باز کنید

۲. روی منوی Focus بزنید

۳.  Choose an existing Focus Mode یا create a new one انتخاب کنید

۴ . به پایین اسکرول کنید و روی Add Filter بزنید

۵. محتوایی را که می خواهید فیلتر کنید را انتخاب کنید

برای فعال کردن حالت تمرکز در دستگاه خود، انگشت خود را از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center باز شود. سپس روی گزینه Focus بزنید و حالت مورد نظر را انتخاب کنید. اگر قصد حذف هر یک از فیلترهای اضافه شده را دارید، با بازگشت به منوی Focus در برنامه تنظیمات آن را حذف کنید.

در iOS 15 و iPadOS 15، اپل حالت Focus (تمرکز) را به عنوان روش جدیدی به منظور شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها توسط کاربر متناسب با عملکرد خود است.

توضیحات بیشتر در مورد حالت تمرکز

همانطور که قبلا ذکر شد، کارهای بیشتری با حالت تمرکز می‌توان انجام داد. همچنین در برنامه تنظیمات، کاربران می‌توانند نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها و افراد خاص را به‌صورتی که نشان داده شوند و یا بی‌صدا ظاهر شوند، تنظیم کنند. همچنین گزینه ای برای سفارشی کردن صفحه اصلی در صورت فعال شدن حالت تمرکز و تنظیم یک بازه زمانی مشخص برای آن وجود دارد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.