اپل نسخه اولیه VisionOS را معرفی کرد

اپل نسخه اولیه سیستم عامل  visionOS خود را معرفی کرده است. این توسعه جالب با اعلامیه اپل درباره کیت توسعه نرم افزار visionOS (SDK) همزمان است.

به گزارش تکناک، کیت توسعه نرم افزار visionOS به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد برنامه هایی را طراحی کنند که به صورت خاص برای هدست Vision Pro طراحی شده است.

نرم افزار visionOS به توسعه‌دهندگان امکانات بی‌نهایتی را ارائه می‌دهد. این پلتفرم به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های هدست Vision Pro استفاده کنند و تجربه‌های نوآورانه و فراگیری را برای کاربران ارائه دهند. با استفاده از SDK، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند از توان‌های کامل هدست Vision Pro بهره‌مند شوند. این قابلیت آنها را قادر می‌سازد که برنامه‌های متنوعی را توسعه دهند که به نیازها و سلایق خاص کاربران پاسخ می‌دهند.

این راه‌اندازی، تعهد اپل به پیشرفت فناوری های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را نشان می دهد. اپل سعی می کند برای توسعه دهندگان یک پلتفرمی را فراهم آورد تا مرزهای جدیدی را در دنیای مجازی کشف کنند.

همچنین، شرکت می‌خواهد مرزهای امکانات ممکن در زمینه تجربه‌های فراگیری را گسترش دهد. نرم‌افزار visionOS و SDK مسیر را برای یک بستر زنده از برنامه های کاربردی که سرگرمی، بهره وری، ارتباطات و بسیاری دیگر را بهبود می بخشند، هموار خواهند کرد.

اپل در حال حاضر بتای توسعه دهندگان visionOS 1.0 را عرضه کرده است. این به توسعه دهندگان ابزارها و منابع بی‌شماری برای شروع توسعه برنامه های visionOS ارائه می‌دهد. این یک فصل کاملاً جدید در سفر اپل به عنوان یک شرکت فناوری باز می کند.

همچنین شروع خوبی برای وعده اپل برای ارائه تجربه واقعیت ترکیبی پیشرو برای کاربران است. شرکت Cupertino با هدف تبدیل شدن به قدرتی موثر در تحول نحوه تعامل ما در ارتباط با دنیای دیجیتال پیش می‌رود. کیت توسعه visionOS باعث می‌شود توسعه دهندگان بیشتری به پیوستن به این پلتفرم تشویق شوند و این تأثیر قابل توجهی برای اپل خواهد داشت.

نحوه سترسی به SDK VISIONOS APPLE

برای دسترسی به کیت توسعه visionOS، توسعه دهندگان می‌توانند از Xcode 15 Beta 2 استفاده کنند. این نسخه، ابزار و منابع لازم را برای ایجاد برنامه های visionOS تامین می‌کند. در حال حاضر، توسعه دهندگان دسترسی به هدست Vision Pro برای تست برنامه های خود ندارند. با این حال، اپل اعلام کرده است که از ماه آینده شروع به فراهم کردن نقاط تست خواهد کرد.

اپل اعلام کرده است که قرار است در کشورهای مختلفی در سراسر جهان، آزمایشگاه‌های توسعه دهندگان را ایجاد کند. شرکت قصد دارد این پروژه را در ماه ژوئیه آغاز کند. با این کار، توسعه دهندگان انتخاب شده فرصتی برای درخواست کیت های توسعه را خواهند داشت. این کار به آن‌ها کمک خواهد کرد تا برنامه های خود را مستقیماً بر روی هدست Vision Pro تست کنند. آزمایشگاه‌ها به عنوان فضای همکاری برای توسعه دهندگان برای کشف توانایی های کامل Vision Pro و ساخت برنامه هایی برای عملکرد بهینه‌ی آن‌ها خدمت می‌کنند.

به عنوان یک محصول کاملاً جدید از اپل، عموم مردم هم‌اکنون نمی‌توانند نسخه 1.0 visionOS را دریافت کنند. با این حال، نرم‌افزاری که با هدست همراه است، ممکن است بیشترین برداشت از ویژگی ها و قابلیت های آن را به ما بدهد. اگرچه اپل هنوز ویژگی های اضافی را رسماً اعلام نکرده است، اما در این زمینه بیشتر نرم افزار صحبت می کند. به این معنی است که هدست Vision Pro ممکن است دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتری باشد که هنوز به آنها آگاه نیستیم.

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.