اپل همچنان از اختراعات نوکیا استفاده خواهد کرد

شرکت نوکیا از توافقی بلند مدت با شرکت اپل درباره لایسنس ثبت ‌اختراعات خبر داد که به موجب آن اپل به اختراعات نوکیا در حوزه 5G و سایر زمینه‌ها دسترسی خواهد داشت.

به گزارش تکناک، این دو شرکت فناوری قبلاً یک توافق لایسنسینگ داشتند که در پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شد. توافقنامه جدید قبل از این موعد، امضا شده و توافق فعلی را جایگزین خواهد کرد. نوکیا و اپل شرایط این توافق را اعلام نکرده‌اند، اما اپل برای استفاده از تکنولوژی‌های نوکیا، هزینه‌هایی به آن پرداخت خواهد کرد.

اگرچه نوکیا در بخش اسمارت فون‌ها تأثیرگذار نیست، اما برخی از مهمترین تکنولوژی‌ها در این صنعت را داراست. شرکت HMD Global تعدادی اسمارت فون با نام نوکیا عرضه کرده است و از توافقنامه لایسنسینگ با نوکیا برای استفاده از نام او در اسمارت فون‌های خود بهره می‌برد، اما مشابه برندهای دیگر مورد توجه نیست. نوکیا به دلیل تکنولوژی‌های منحصر به فرد و سابقه طولانی پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها، به قدرتی قابل توجه دست پیدا کرده است. نوکیا بیش از ۲۰هزار پتنت را از جمله ۵ هزار و 500 پتنت مربوط به فناوری 5G در اختیار دارد.

این برند فنلاندی در حال حاضر پتنت‌های خود را با شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض (FRAND) ارائه می‌دهد زیرا بسیاری از آن‌ها ضروری هستند. بنابراین، بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند به قیمت مناسب لایسنس تکنولوژی‌های نوکیا را بگیرند، با این حال، برخی از اختلافات برای تعیین حد معقول وجود دارد. اپل نیز از طریق توافقنامه‌های لایسنس به تجربه نوکیا دست یافته است، اما همیشه اینطور نبوده است.

در سال ۲۰۱۷، این دو شرکت پس از ماه ها از یک اختلاف حقوقی شدید، توافقنامه لایسنس پتنت برقرار کردند. این اختلاف با توافقی که قرار بود در سال 2023 منقضی شود به پایان رسید. خوشبختانه، ما در حال حاضر شاهد دوره‌های جدیدی از بحران‌های حقوقی نیستیم، زیرا هر دو طرف تصمیم گرفته‌اند که بازی منصفانه را ادامه دهند. هیچ یک از طرفین جزئیات مالی این توافق را اعلام نکرده‌اند، با این حال، انتظار می‌رود که این جزئیات در درآمد نوکیا در فصل اول سال ۲۰۲۴ ظاهر شود.

در حال حاضر بیشتر محصولات اپل به فناوری 5G وابسته هستند، بنابراین منطقی است که شرکت تصمیم گرفته است تا این توافق را عملی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.