اکثر کاربران توییتر چهره‌های سیاسی را دنبال نمی‌کنند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اکثر کاربران توییتر هیچ یک از اعضای کنگره، رئیس‌جمهور یا رسانه‌های خبری را در امریکا دنبال نمی‌کنند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اکثر کاربران توییتر هیچ یک از اعضای کنگره، رئیس‌جمهور یا رسانه‌های خبری را در امریکا دنبال نمی‌کنند و دنبال کردن تام هنکس یا کیتی پری را بر یک مقام سیاسی ترجیح می دهند.

به گزارش تک ناک، ماگدالنا وویسیزاک نویسنده اصلی و استاد ارتباطات در دانشگاه دیویس کالیفرنیا و دانشگاه آمستردام می‌گوید: آن دسته از کاربرانی که حساب‌های سیاسی را در توییتر دنبال می‌کنند، به جوامع آنلاین جزیره‌ای پایبند هستند و بیشتر اطلاعات را از درون گروه سیاسی خود دنبال می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

به عبارت دیگر، گروه کوچکی از کاربران که چهره های سیاسی را دنبال می‌کنند، در بحث‌های جاری درباره به اصطلاح «اتاق‌های پژواک» در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سوگیری‌های سیاسی آشکاری از خود نشان می‌دهند و به شیوه‌ای کاملاً یک طرفه با این چهره ها درگیر می‌شوند.

digikala

این یافته‌ها پس از آن به دست آمد که محققان دانشگاه کالیفرنیا دیویس و نیویورک، داده‌های چهار ساله نمونه‌ای از 1.5 میلیون کاربر توییتر را تجزیه و تحلیل کردند.
محققان به این نتیجه رسیدند تعداد کسانی کاربرانی که در رسانه‌های اجتماعی سوگیری‌های سیاسی را دررفتارهای آنلاین خود نشان می‌دهند، اندک هستند. این کاربران آنلاین بسیار پر سر و صداتر، مشارکت‌کننده‌تر و فعال‌تر هستند، بنابراین درک عمومی از قطبی‌سازی بی‌سابقه را تقویت می‌کنند.

وویسیزاک گفت: در این پروژه، ما بر نخبگان سیاسی ملی به دلیل دیده شدن و تأثیرگذاری در سطح ملی بر افکار عمومی و روند سیاسی تمرکز می کنیم. با این حال، علیرغم برجستگی و تأثیر روسای جمهور، نمایندگان کنگره، روزنامه نگاران، کارشناسان و رسانه های خبری، محققان دریافتند که تنها 40 درصد از کاربران توییتر یک یا چند چهره سیاسی را دنبال می کنند.
60 درصد باقی مانده به هیچ وجه از بازیگران سیاسی پیروی نمی کنند.با توجه به اینکه ما بیش از 2500 حساب نخبگان سیاسی آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، جو بایدن، کارشناسان برجسته از جمله ریچل مدو و شان هانیتی و محبوب‌ترین رسانه‌ها مانند MSNBC و فاکس نیوز را تجزیه و تحلیل کردیم این واقعیت که تنها 23 درصد از 1.5 میلیون کاربر نمونه سه مورد از این گونه حساب‌های نخبه را دنبال می‌کنند، آشکار است.
نویسندگان دریافتند که آن دسته از کاربرانی که سیاستمداران، صاحب نظران و رسانه های خبری را دنبال می کنند، با نرخ بسیار بالاتری نسبت به نخبگان برون گروهی (حدود 90 درصد در مقابل 10 درصد) از گروه های سیاسی درون گروهی خود پیروی می کنند و توئیت‌های نخبگان درون گروهی را به میزان قابل توجهی بیشتر از توییت‌های خارج از گروه به اشتراک میگذارند (در حدود 13:1) و هنگامی که کاربران توییت‌های خارج از گروه را به اشتراک می‌گذارند، تمایل دارند نظرات منفی را به این اشتراک‌گذاری‌ها اضافه کنند و این باعث تقویت بیشتر تعصبات ایدئولوژیک به صورت آنلاین می‌شود.
این تحقیق همچنین عدم تقارن ایدئولوژیکی مهمی را نشان می‌دهد: کاربران محافظه‌کار تقریباً دو برابر بیشتر از لیبرال‌ها احتمال دارد محتوای درون گروهی را در مقایسه با محتوای بیرون گروهی به اشتراک بگذارند و همچنین نظرات منفی را به اشتراک‌های خارج از گروه اضافه کنند.
وویسیزاک گفت: به طور کلی، اکثر کاربران آمریکایی توییتر به اندازه کافی به سیاست علاقه ندارند که حتی یک نخبه سیاسی یا رسانه ای را از فهرست ما دنبال کنند. این برای ما شگفت انگیز بود، زیرا عموماً اعتقاد بر این است که کاربران توییتر از نظر سیاسی بیشتر از جمعیت عمومی درگیر هستند.
با توجه به رادیکالیزاسیون فزاینده در آمریکا، کاهش حمایت از هنجارهای دموکراتیک و افزایش حمایت از خشونت سیاسی، نگرانی در مورد سوگیری های سیاسی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی صرف نظر از اینکه گروه هایی که این تعصبات را نشان می دهند چقدر کوچک باشند ،یک دغدغه واقعی است.
وویسیزاک گفت: در عین حال، ما باید به خاطر داشته باشیم که این سوگیری های سیاسی با رفتارهای آنلاین روزمره اکثر آمریکایی که به سیاست علاقه نشان نمی دهند و ترجیح می دهند خود را در سرگرمی یا ورزش غوطه ور کنند، فاصله زیادی دارد. یافته‌ها باید به همه ما کمک کند تا نگرانی‌های مربوط به به اصطلاح اتاق‌های پژواک آنلاین را در نظر داشته باشیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.