اکستنشن های شخص ثالث به مرورگر اج می آید

مایکروسافت اعلام کرده است که از اکستنشن‌های شخص ثالث برای نوار کناری مرورگر اج پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، یکی از ویژگی‌های مرورگر وب اج مایکروسافت، نوار کناری است. با فعال کردن آن در سمت راست مرورگر، می‌توانید برخی عملکردهای اضافی را مشاهده کنید، مانند جستجو در صفحه وبی که در حال مشاهده آن هستید، باز کردن و استفاده از برنامه‌های آفیس یا به تازگی، دسترسی به نوار کناری گفتگوی بینگ برای چت با ربات چت AI.

این هفته، مایکروسافت اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا اکستنشن‌های اج را ایجاد کنند. در این پست وبلاگ ذکر شده است که مایکروسافت سه عملکرد جدید اکستنشن برای این ویژگی جدید اضافه کرده است:

  • نوار کناری پیش‌فرض در هر سایت: یک نوار کناری پیش‌فرض را تنظیم کنید تا محتوا یا اکستنشن‌های یکسان را در تمام تب‌های باز شده نمایش دهد. ارزش‌های پیش‌فرض در جلسات محافظت می‌شوند و تجربه یکپارچه‌ای را تضمین می‌کنند. کد نمونه در اینجا در دسترس است.
  • فعال‌سازی نوار کناری در سایت‌های خاص: از setOptions() استفاده کنید تا اکستنشن خود را در نوار کناری در یک سایت خاص باز کنید. تجربه استفاده را بر اساس وب‌سایت‌های مورد علاقه کاربران خود سفارشی کنید.
  • تغییر به یک نوار کناری متفاوت: با استفاده از onInstalled()، از کاربران خود با یک نوار کناری مختص به خودشان استقبال کنید. هنگامی که آنها به یک برگه دیگر هدایت می شوند، به طور یکپارچه به پانل جانبی اصلی منتقل می شوند.

مایکروسافت می‌گوید که اکستنشن‌های فعلی اج همچنان در فروشگاه افزونه‌های آن قابل دستیابی و دانلود هستند.

علاوه بر این، مایکروسافت می‌گوید که توسعه‌دهندگان برنامه‌های وب پیشرفته می‌توانند آن‌ها را به گونه‌ای اصلاح کنند که بتوانند در کنار تب‌های مرورگر “برای تجربه همزمان مرورگر و همراهی” اجرا شوند.

مایکروسافت اضافه می‌کند: ما قصد داریم به کاربران کمک کنیم هنگام مرور وب، برنامه‌های نوار کناری را کشف و نصب کنند و تنها با یک تغییر ساده در فایل مانیفست برنامه وب، قابلیت کشف عالی برای برنامه شما فراهم کنیم. اگر می‌خواهید برنامه وب موجود خود را برای نوار کناری در ادج مایکروسافت استفاده کنید و از قابلیت‌های وب که برای PWAs موجود است، بهره کامل ببرید، این یک گزینه عالی است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند بازخورد خود را درباره این ویژگی‌های جدید اکستنشن نوار کناری اج در انجمن Github Extensions مایکروسافت ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.