اگر شب‌ها خوابتان نمی‌برد این مطلب را بخوانید

یک مطالعه‌ بر روی الگوی خواب شب دانشجویان دانشگاه واشنگتن جزییاتی شگفت انگیز از اهمیت بیرون رفتن در طول روز،حتی زمانی که هوا ابری است را نشان می‌دهد.

به گزارش تکناک، این بررسی می گوید در تمام فصول زمانی که ساعات روشنایی روز در محوطه دانشگاه UW در سیاتل محدود است و آسمان به شدت ابری است، دانشجویان دیرتر به خواب می‌روند و صبح دیرتر از خواب بیدار می‌شوند.

داده ها نشان داد که در زمستان دانشجویان در طول روز کمتر در معرض نور قرار می گرفتند.تحقیقات دیگر نشان داده است که دریافت نور کافی در طول روز منجر به مشکلاتی در شب یعنی زمان خواب می شود.

نویسنده ارشد این مطالعه دکتر دکتر ایگلاسیا، استاد زیست شناسی دانشگاه UW، گفت: بدن ما دارای یک ساعت شبانه روزی طبیعی است که به ما می گوید شب ها چه زمانی بخوابیم.اگر در طول روز که خورشید بیرون می‌آید به اندازه کافی در معرض نور قرار نگیرید،این موضوع ساعت خواب شما را به تأخیر می‌اندازد و خواب شبانه را دچار مشکل می کند.

در این مطالعه از مانیتورهایی بر روی مچ دست برای اندازه‌گیری الگوهای خواب و قرار گرفتن در معرض نور برای 507 دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه UW از سال 2015 تا 2018 استفاده شد.داده‌ها نشان داد که دانشجویان بدون توجه به فصل، تقریباً هرشب به یک اندازه می‌خوابیدند.اما، در روزهای تحصیل در زمستان، دانشجویان به طور متوسط ​​35 دقیقه دیرتر به رختخواب می رفتند و 27 دقیقه دیرتر از روزهای تابستانی از خواب بیدار می شدند.این اطلاعات تیم تحقیقاتی را شگفت زده کرد،زیرا سیاتل،شهری با عرض جغرافیایی زیاد،در تابستان نزدیک به 16 ساعت نور خورشید دریافت می کند.

او گفت: ما انتظار داشتیم که در تابستان دانشجویان به دلیل نوری که در آن فصل وجود دارد، دیرتر بیدار شوند.

بر اساس داده‌های خواب دانشجویان، محققان فرض کردند که یک چیزی در زمستان چرخه شبانه‌روزی خواب دانشجویان را به عقب می‌اندازد.برای بیشتر انسان‌ها،از جمله دانشجویان، چرخه شبانه‌روزی خواب تقریباً 24 ساعت و 20 دقیقه است و این چرخه بصورت روزانه با ورودی‌های محیط ما «تنظیم» می‌شود.

برای دانشجویان دانشگاه UW در این مطالعه،اطلاعات بدست آمده از خواب نشان داد که چرخه‌های شبانه‌روزی آن‌ها در زمستان تا 40 دقیقه دیرتر از تابستان اجرا می‌شود.

این تیم به نور به عنوان عاملی بالقوه برای این تاخیر زمستانی تمرکز کرد.اما نور در زمان‌های مختلف روز تأثیرات متفاوتی بر ریتم‌های شبانه‌روزی دارد.

la Iglesia گفت: نور روز به خصوص در صبح،ساعت خواب شما را جلو می اندازد، بنابراین شما در شب زودتر خسته می شوید، اما قرار گرفتن در معرض نور در اواخر روز یا اوایل شب ساعت خواب و زمانی را که احساس خستگی می کنید را به تاخیر می اندازد.در نهایت، زمانی که به خواب می روید، نتیجه فشار و کشش بین این اثرات متضاد قرار گرفتن در معرض نور در ساعات مختلف روز است.

اطلاعات نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور در روز تأثیر بیشتری نسبت به نور عصر داشت.هر ساعت نور در روز، فازهای شبانه روزی دانشجویان را 30 دقیقه بالا می برد.

نویسنده اصلی این تحقیق گفت، حتی قرار گرفتن در معرض نور در فضای باز در روزهای ابری یا زمستانی در سیاتل این تأثیر را داشت، زیرا این نور هنوز به طور قابل توجهی از نور مصنوعی داخل خانه ها روشن تر بود.هر ساعت نور در عصر یعنی نور ناشی از منابع داخلی مانند لامپ ها و صفحه نمایش کامپیوتر،به طور متوسط ​​15 دقیقه ریتم خواب شبانه روزی را به تاخیر می اندازد.

ایگلاسیا گفت: این اثر فشار و کشش است و آنچه ما در اینجا متوجه شدیم این است که از آنجایی که دانشجویان در زمستان به اندازه کافی در معرض نور روز قرار نمی گرفتند، ساعت شبانه روزی خواب آنها در مقایسه با تابستان دچار تاخیر شد.

این مطالعه فقط مختص دانشجویان نیست

ایگلاسیا گفت: بسیاری از ما در شهرها و شهرک‌هایی زندگی می‌کنیم که نور مصنوعی زیادی دارند و باعث می شوند که ما درطول روز بیشتر در خانه بمانیم.چیزی که این مطالعه نشان می‌دهد این است که ما باید حتی برای مدت کوتاهی و به‌ویژه صبح‌ها ،بیرون برویم تا در معرض نور طبیعی قرار بگیریم.در شب، مدت زمان استفاده از موبایل و نور مصنوعی را به حداقل برسانید تا به ما کمک کند به خواب برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.