اینتل Project Endgame را به حال تعلیق درآورد

اینتل تأیید کرد که سرویس خدمات گرافیکی مبتنی بر فضای ابری Project Endgame به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش تکناک، در سال ۲۰۲۲، اینتل به صورت پنهانی به چیزی که آن را “Project Endgame” نامید، در یادداشت سرمایه‌گذاری خود اشاره کرد. این در میان نقشه راه عمومی محصولات شرکت منتشر شده بود که شامل برنامه های آینده ای برای GPU های جداگانه ARC شرکت بود.

در آن زمان این اطلاعات فاش شده بود: این پروژه به کاربران اجازه می دهد تا از طریق یک سرویس به نام Intel Arc GPUs، به یک تجربه محاسباتی با دسترسی همیشگی و کم نوسان دسترسی پیدا کنند. پروژه Endgame اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

این تمام اطلاعاتی است که این شرکت در آن زمان بیان کرد. سال ۲۰۲۲ گذشت و شرکت هیچ اشاره دیگری به وضعیت پروژه اندگیم نکرد. اما در این هفته، شرکت بالاخره در یک پست در شبکه اجتماعی به آن اشاره کرد و خبر بدی را اعلام کرد.

وقتی یک کاربر از صفحه توییتر رسمی Intel Graphics در مورد پروژه اندگیم سوال کرد، پاسخ بسیار کوتاه و ناامیدکننده بود: “تلاش های پروژه اندگیم ما متوقف شده است. در حال حاضر هیچ به روزرسانی دیگری برای ارائه نداریم.”

بدیهی است که این پاسخ، جوابی نیست که بسیاری از افراد می‌خواستند بشنوند. ممکن است اینتل پروژه را به دلیل عدم موفقیت در فروش محصولات ARC خود در بازار GPU جداگانه متوقف کرده باشد.

اگرچه شرکت در ماه ژوئن کارت‌های جدیدی را معرفی کرد، Intel Arc Pro A60 و Pro A60M، اما این کارت‌ها برای کامپیوترهای کاری طراحی شده بودند و به طور خاص برای بازی‌ها ساخته نشده بودند. همچنین، راجا کودوری، مسئول رهبری محصولات ARC، در مارس، کمتر از یک سال پس از عرضه اولین GPU ARC، از اینتل جدا شد.

گزارش‌های تایید نشده بیان می‌کنند که نسل دوم GPU اینتل با نام مستعار Battlemage در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. امیدواریم که در آینده نزدیک بیشتر درباره برنامه‌های اینتل در زمینه ARC مطلع شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.