این برج بادی خورشیدی هزاران کیلووات برق تولید می کند

از آنجایی که جهان به سمت دستیابی به هدف جاه طلبانه خود یعنی انتشار صفر خالص کربن نزدیک می شود، تغییر به اشکال پایدارتر تولید انرژی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تکناک، به همین منظورگذار به منابع انرژی تجدیدپذیر و حرکت با نیروی الکتریسیته اهمیت پیدا کرده است. این روش اغلب به عنوان موثرترین راه برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید و استفاده از سوخت های فسیلی در نظر گرفته می شود.

یک روش در دسترس تر که شکل عملی تولید انرژی از انرژی خورشیدی و بادی را ارائه می دهد، رونمایی شده است و ممکن است با کمک به کاهش هزینه ها و ردپای کربن به حفظ اکوسیستم وسایل نقلیه الکتریکی کمک کند.

این راه حل خودپایدار که برج بادی خورشیدی (WST) نام دارد، وعده تولید انرژی تجدیدپذیر کافی برای تولید 234،154 کیلووات ساعت در سال از یک نصب را می دهد که معادل 810،000 مایل رانندگی بدون آلایندگی است.

این فناوری در نمایشگاه خودرو دیترویت آمریکا رونمایی شد. این تجهیزات که ادعا می‌شود تنها سیستم تولید هیبریدی در جهان است که از هر دو منبع انرژی تجدیدپذیر نیرو می‌گیرد، به کاهش هزینه‌های تولید برق کمک می‌کند تا جایی که به لطف تولید فراوان برق بدون سوخت این برج های بادی خورشیدی، برق WST نسبت به تولید سنتی ارزان‌تر است.

مهندسی سفارشی

شرکت جیم بردیا مستقر در اورلاندو از سال 2007 با بکارگیری فناوری جهت پایدار کردن تولید انرژی بادی برای استفاده در مزارع و سال ها کار سخت، برج بادی و خورشیدی اخیر را طراحی کرد. این طرح محدودیت های عملکردی و عملیاتی را در توربین های بادی با محور عمودی سنتی رفع کرد.

به گفته این شرکت، فلسفه اصلی طراحی برج بادی خورشیدی شبیه به یک خودروی مسابقه ای و اولویت دادن به استحکام، کاهش اصطکاک و سادگی مونتاژ و نگهداری است.

یک توپی چرخ شناور عنصر حیاتی برای افزایش کارایی VAWT است. از آهنرباهای قوی در پایه برج استفاده می شود تا تنش های استاتیکی، دینامیکی و اصطکاک از بین برود. این سیستم باعث بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان می شود. این ویژگی ضمن افزایش منحنی خروجی الکتریکی، اصطکاک را کاهش می دهد.

یک گیربکس ترتیبی چند سرعته با کنترل دیجیتال، تولید را در محدوده وسیع‌تری از سرعت باد افزایش می‌دهد. وب‌سایت این شرکت می‌گوید: برج می‌تواند در بادهای با سرعت وزش کم‌تر از 5 مایل در ساعت و در بادهایی با سرعت 75 مایل در ساعت برق تولید کند.

یک پنل خورشیدی خود تمیز شونده در بالای برج به جلوگیری از تضعیف عملکرد و نگهداری اضافی ناشی از تجمع کثیفی در پانل‌های سنتی کمک می‌کند، علاوه بر آن خروجی الکتریکی آن را تا 38 درصد بهبود می‌بخشد.

WST همچنین دارای یک طراحی مدولار است که می تواند برای نیازهای عملیاتی مختلف مونتاژ شود. به لطف طراحی ماژولار، اجزای کلیدی را می‌توان در داخل برج در ماژول‌های قابل تعویض ذخیره کرد. با توجه به تعداد دفعاتی که یک ماژول معیوب ممکن است برای تعمیر و تعویض نیاز به فرستادن به کارخانه داشته باشد، این ویژگی طراحی از نیاز به خدمات تعمیرات میدانی پیچیده جلوگیری می کند.

این برج می تواند شش وسیله نقلیه را به طور همزمان شارژ کند و هر سال برق کافی (با شارژ 20 کیلووات) برای تامین انرژی بیش از 9400 خودروی الکتریکی تولید می کند. این تجهیزات همچنین می تواند انرژی اضافی را به شبکه برگرداند و آن را در یک باتری 1008 کیلووات (یک مگاوات) ذخیره کند.

بردیا می گوید که شبکه برق ایالات متحده نیاز به تقویت دارد زیرا از آن خواسته می شود تا انرژی بسیار بیشتری نسبت به گذشته تولید کنند. اما ما نمی توانیم میلیاردها دلار برای ساخت نیروگاه های اضافی هزینه کنیم که با سوزاندن سوخت های فسیلی بیشتر آلودگی را افزایش می دهند. بنابراین، ایستگاهی مانند WST که می‌تواند انرژی خود را تولید کند، ممکن است چنین تقاضایی را با پایداری بیشتری برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.